lördag 16 augusti 2008

LÖrdag den 16 augusti 2008










En intensiv lördag då jag hade 100 lyktor till att svarva bottnar och skära mönster i.Sålt utställningsföremål och fått en del stora beställningar så idag märktes det att jag har ett krukmakeri*L*Vi hade som vanligt lite extra öppet . Efter stängning så åkte vi till Siggebohyttans Cafè utanför Nora gamla vägen mot Lindesberg.Där driver Silke Frank ett Cafè i gamla museèt.Helt otrolig miljö.Hon bakar allt själv och använder bara ekologiska råvaror.Hon har naturligtvis te från min butik.Beställde räksmörgås och det var säkert 3hg räkor på.Jag var tvingad att lämna lite för jag ville så gärna ha en efterätt..






Detta hus med grästak och trärännor för regnvattnet innehåller dom mest fantastiska bakelser och med tanke på att en räkmacka med 3hg räkor på kostar bara 55:- och bakelsen ovan 25:- så kan jag varmt rekommendera detta ställe


Det är hönan Agda som förser cafèt med ägg..

Museèt med interiören kvar sen slutet av 1800talet.Nyrenoverat extriört.
Alltid lika roligt med små utflykter!
ha det gött folk
annbritt

Inga kommentarer: