tisdag 12 augusti 2008

Onsdag den12/8 2008

En helt vanlig dag i butiken och verkstaden.Jag jobbade själv på förmiddagen för sambon bokför.Vi ville spara på revisorkostnader då jag förut betalade 2500:-/månaden för detta.Döm om min förvåning när jag får en räkning på 19300:- för årsbokslut och deklaration.Man kan ju undra vad det löpande arbetet egentligen är värt.Fick veta idag att dom dubbelkollat allt arbete vi gjort under 3 månader.Tänk om dom skulle dubbelkollat hela året ha ha ha ..Men hallå det är jag som ändå får stå för allt om det skulle hända något. Jag blir så trött på att alltid bli lurad till höger och vänster.
Idag märks det att folk börjat jobba och att vi bara har lite utländska turister kvar som förirrat sig till Nora.Nu väntar vi på Finalen som är NORA markén som går sista helgen i augusti.Då har vi 30 000 besökare.Tråkigt nog så kolliderar denna marknad med min största inköpsmässa Formex så i höst får vi jobba på ett annorlunda sätt.
Skyltade om i ett av skyltfönstren i förmiddags och det blev riktigt bra .Hängde upp korgar som dinglar runt i fönstret fyllda med nyheter från drejskivan.På eftermiddagen har jag beskickat(svaravat av bottnar) och skurit mönster i 16 st aromalampor beskickat 28 st lattemuggar med kaffebönor på samt skurit mönster och beskickat kanterna på 16 fönsterlampor.
Blir en lugn kväll med en ny serie på Tv:n som startade igår.. Sambon lagar mat så detta är den skönaste stunden på hela dagen..

ha det gött gott folk

Inga kommentarer: