onsdag 14 januari 2009

Formex

Till helgen är det formex .Den största present och inredningsmässan i sverige.Jag har åkt varje halvår i snart 30 år.jag har inte missat en enda mässa.Gått gravid.Gått med nyfödd på ryggen/magen.För när min minsta föddes fick man minsann inte ta med några barnvagnar in på mässan.Vilket jag inte alls hade någon förståelse för när man ammade.Det regeln är ändrat nu.Jag kringgick regeln för ta med ungen på armen va det ingen som kunde lägga sig i.Dom sa man inte fick ha barnvagn men jag hade en ryggstol som man kunde dra som en shopping vagn,tror ni dom va störda*L*. Fanns tydligen inga kvinnliga gravida barnafödande företagare för 17 år sen..
Det är lika roligt med mässan varje gång fast man kan säga exakt var alla står utan karta och kompass.När någon försvinner märker man det snabbt! I år är det nog en del som fått stryka på foten i dessa finanskrisens tider.

Jag är ute efter ett nytt koncept eller delar av ett nytt koncept då vi har fått 6(nytt bud) nya presentbutiker i lilla Nora dom senaste 2 åren! Det ska bli spännande och se om man kan få tag i nått som ingen annan har .Ups jag glömde visst att jag har nått som ingen annan har...min keramik!Jag har lagt ner mycket tid på att ta fram nya glasyrer så nu ska vi försöka hitta sånt som matchar. På 30 år har man dessutom testat det mesta och vet vad som går och inte går..Det är rätt roligt och se vad dom andra satsar på då man vet vad som ÄR hyllvärmare..*L*Det jag är trött på är alla vita butiker.Det lustiga är att nu när det är på väg ut så ska varenda landsortsbo ha det!

Utställnings föremålen börjar ta form . Hur roligt som helst :)).Kan avslöja ett av dom! Keramikbord med belysning! Har inte sett nått liknande någon annanstans. Så kommer dom och säger att detta är konventionellt då får dom ett i huvet!

ha de gött
annbritt

2 kommentarer:

Galleri Dalhem sa...

Lycka till Ann-Britt på mässan !Skönt att läsa och förstå att det är " GO " i dig.Belysningsbordet låter läckert.Slå inte sönder det !

Krukmakeri hemjord sa...

Hej Erik
Jag tappade överdelen på bord 2 idag men lyckades rädda det*L*och det blev ännu läckrare..
vi hörs och ses!