söndag 8 mars 2009

Nu ska jag berätta ....

Nu ska jag berätta vilken av namnen på nya butiken i Karlskoga som är min favorit och hur vi tänkt när det gäller dom andra! Min favorit är "Bladet och bönan" detta pga att vi kommer inte ha själva krukmakeriet i denna lokal utan bara färdiga produkter! Namnet"7 gram" kanske man som lekman inte förstår men det finns en historia bakom detta oxå.7gram tar man / kopp när man doserar te eller kaffe varken mer eller mindre..Den som just nu fått mest röster är "skafferi&krukmakeri" av förståliga skäl så har man tänkt att allt skall vara inbakat i namnet..Rätt tänkt*L*..

Har DU som läser denna blogg ett alternativ till ...kom med det i så fall! Tackar på förhand!

Idag har vi beställt en fototapet med kaffebönor på bygghandeln som kommer bli så fräck..Stockar skall sättas upp som skall vara fristående i butiken och sen har vi tittat ut trä till disk och trä att klä in disken i...Miljön ska bli "handelsbod à la 1800tal..fått tag i så fräcka bänkar med tjocka skivor som ytan är ojämn på..Detta skall beställas omgående!
Kan meddela att urnan som ni ser i marginalen blev helt underbar.Vill ni se den IRL så är ni välkomna på min och eriks och pias utställning på Örebro slott påskveckan..vernissage 4/4 kl 12,00........

2 kommentarer:

coyoteros sa...

det var ingen tvekan,,jag röstade på bladet och bönan direkt,,roligt och fräckt,,ett namn som man kommer i håg,,kul

Krukmakeri hemjord sa...

Kul att du valde min favorit! Hade väntat mig fler som röstade nu blir det lite missvisande kanske...Tar bort enkäten nu så annat får plats i marginalen....