onsdag 1 juli 2009

Vattengökar min passioooooon..


Hade ett par ifrån Holland i min butik där hon bara tillverkade okarinor. Hon gjorde även vattengökar.Vilket jag velat lära mig lääänge.
Snabbt visade hon mig hur det gick till att göra själva blås anordningen
STORT TACK!
Satte mig idag och snodde ihop några i egen design
Vattengöken fungerar så att man häller vatten i den som gör att det kvittrar när man blåser i den..SÅ SÖTA!!

Nu ska dom brännas i nästa bränning..får se vilka färger det blir*L*

Ska tilläggas att mannen från Holland var musiker och dom okarinorna dom stämde gick att spela helt otrooliga melodier på!

ha en skön varm dag
alla glada
annbritt

1 kommentar:

coyoteros sa...

hoo hoo vilka roliga vattengökar,,titta på den längst till höger den har ju tillomed gamnacke,,,ja holländarna är driftiga och har massor med rooollligga ideer..