måndag 21 september 2009


Idag har vi beställt en spa resa till Tallinn i oktober. Vi åker ut en fredag och kommer hem en tisdag så det blir 2 nätter på hotellet och 2 nätter på båten i hytt med havsutsikt och dubbel säng.Jag har varit i Tallinn för 3-4 år sen och va så fascinerad över alla gamla hus och allt hantverk i gamla stan .Då hade vi bara några timmar på oss denna gången finns det tid att se lite mer.Det ska vara billigt att äta och shoppa.Men vi är mest ute efter avkoppling lite spa behandlingar etc. Sambon älskar att bastu bada och det fanns även ett hamam så det kommer han bli lyrisk över.
Mitt största problem är att jag är livrädd för att åka båt sen Estonia sjönk.Förra resan till Tallinn sprang jag mitt i natten upp på bryggan för hela båten vibrerade så allt bagage åkte i golvet etc.Det var ingen som berättat för oss att man går in i Mariehamn för att stå där en stund på tomgång pga av den tullfria försäljning en.Tror ni mina väninnor hade roligt åt mig sen!Jag var övertygad om att något var fel..ha ha ha
Ska i alla fall bli skönt med en utsideshytt med fönster denna gången så man slipper få klaustrofobi .Resan är en försenad julklapp och födelsedagspresent från sambon .Bilden är från Ungdomens källa på Azorerna som vi va och badade i september 2008.Vågade inte ta bilden på mig i baddräkt ha ha ha ha ..
Ha de gött


4 kommentarer:

H A N N A S - F O R M sa...

Hej! Såg din gulliga hälsning till mig först nu...och kom hit till din fina sida...så mycket vackert du gör...verkligenjättefint!!!

Hit kommer jag gärna tillbaka!

Stor kram
Hanna

idémakeriet sa...

Hejsan,
Tack för dina omtänksamma ord.
Du har helt rätt att min webshop inte fungerar i dagsläget men jag ville först testa lite om det fanns intresse och om jag skulle tycke det vore trevligt.
Nu har jag testat färdigt och vill gärna öppna en riktig en.
Jag vet att det är en tuff bransch och att det är inte lätt att komma emellan.
Jag håller redan på med en kompis som vet mycket från datorn att sätta upp något som kan fungerar och sedan får vi ser.
Jag behöver som sagt någon som skulle kunna hjälpa mig med att göra själva layouten , med fina banners och en fin logo.
Men jag tror jag har hittat någon.
Jag har tittat här också lite runt och varit in i din butik.
Mycket fint du gör, är imponerat.
De där söta galna höns på introfoto tyckte jag var roliga.
Tack en gång till för alla tips, jag ska ta med det i mina funderingar.
Ha en skön dag med mycket höstsol.
Kram Gerda

coyoteros sa...

pratade med en bussförare som kör mellan örebro-nora-hällefors,,som var i tallin för några år sen,,han blev lite snopen när han i tallins centrum fick se en blå länsbuss som han själv hade kört,,

ganska kul att våra gammla länsbussar går ett varv till i estland,,och fortfarande med orginalfärgen kvar...antar att färjan är lite modernare...

Unknown sa...

Åh, du skapar ju verkligen så mkt vackert! Nu ska jag titta lite mer här hos dig för jag har nog missta nåt inlägg, men desstumer inspiration för mig att hämta nu, ler. Kram Petra