måndag 14 september 2009

Ja det är mååååndag morgon och mitt huvud känns så tungt!


Skämt åsido (jag är ytterst måttlig)
Måndag och ny arbets vecka.Visar lite bilder på dom fina skyltningarna som Sofia gjort åt mig.Lite svårt att fota genom fönster och har försökt fixa till dom lite men jag är ingen fena på bildhantering men tycker det är kul att prova lite.
Idag har jag blivit bestulen i butiken av 2 medelålders damer.Den ena bar omkring länge på en tand borstmugg i grått och när dom skulle gå slog det mig att den ena kvinnan vred kroppen väldigt konstigt för att gå ut ur butiken som om hon ville dölja något! Mycket riktigt så var tand borstmuggen borta .Det är lite korkat att sno saker som det bara finns en enda av*L*.Hade jag varit lite snabbare hade jag kunnat sprungit ikapp dom!
Hoppas tänderna blir gula som apelsiner när hon ställer sin tandborste i denna mugg*L*

Här ser ni det gråa fönstret som Sofia skyltat åt mig!
Idag ringde det en kille från Örebro som har en medeltidsbutik igen.Han ringde förra veckan och frågade priser och lite storlekar och sånt.Men eftersom man har många förfrågningar som ibland blir något och ibland inte så tänkte jag inte så mycket på det.Men idag ringde han igen så något intresse har jag väckt.Han vill beställa medeltida muggar och tillbringare och sälja i sin butik.Sådana jobb är bra jobb blir lite volym och sånt är jag duktig på(om man får skryta för vissa).Han skulle komma över till Nora för jag behöver visa honom lite leror och glasyrer som jag tror skulle passa bra.
Har fixat en ny signatur ,fin va!
ps bilderna är klickbara ds

Ha de gött

5 kommentarer:

Anonym sa...

testar

coyoteros sa...

medeltida muggar,,?? utan att veta så gissar jag att det var praktiska och bastanta grejjer,,2liters ölkrus tex...hoppas örebroarn klämmer till med en bautabeställning...

Anonym sa...

Jaa här inne är alltid lika fint! Bilderna är jättebra!
Jag hoppas också att stölden straffar sej, tänk vilka fräcka människor det finns...
Medeltidsbutik låter intressant, det finns det en hel del av här på ön. Man blir helt såld på allt fint porslin =)

Ha det gott
Kramis

Galleri Dalhem sa...

Det gäller att ta med sig det positiva ! Din "volym " och designförmåga och underbara Sofiaskyltningarna ! / erik

Krukmakeri hemjord sa...

Tack Erik
Jag skulle vilja ha lite av din positivism..Du är alltid så go och glaaa..
annbritt