måndag 5 oktober 2009


Det blev inget bloggat i helgen för jag latade mig*L*
Sambon bakade muffins i mina nya formar hur
läckert som helst sen passade jag på att
produktfotografera och leka lite i
photoshop.
Söndagen gick i lathetens tecken men lördagen ägnade jag åt att göra om och möblera om i butiken .Släpade ut ett antikt gammalt hörnskåp som förmodligen stått i nått kök vid sekelskiftet.Det ena drar med det andra flyttar man en sak så får man flytta halva butiken.Ska iordningställa en sovrumsavdelning med en antik gammal järnsäng så jag förberedde det oxå.Ska ta lite bilder på detta så fort jag hinner.
Var inte klar med butiken förens efter 20.00 så jag jobbade
länge på lördagen och latade mig på söndagen!


Mums filibabba!
Dom fina nya pappersformarna som kommit hem
i flera storlekar och mönster!



Här ser ni dom nya blommiga pappersformarna och mina
egna muffinsformar i keramik.Dom i keramikformen
vägde 225 gr styck och vi delade inte på dom*L*


Här ser ni det sista fönstret som Sofia skyltade om i
Det blev bak tema med alla fina formar
som ni kan se och ett recept på fönstret!
Ha de gött

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin fönsterskyltning, kul med recept på fönstret!!

Så söta formar i porslin, såna har jag aldrig sett tidigare, men trycker man en hel sån muffins själv *ler*...

Läste om din väninna i din kommentar, känner igen mej där. Det är det jag har bakom mej, 2 st trafikolyckor och inget är sej likt längre i min kropp. Och i mitt fall spelar det ingen roll hur synliga och påtagliga skador jag har (kläm och krosskador), det är en kamp bara att lära sej att leva med handikappen man har fått.

Jag vet för många år sen, jag var bara 11 år då, min mamma hade också problem med mycket värk, i hennes journal hade de skrivit uppe i kanten "svbk" = sveda, värk och bränn-kärring! De förklarade henne psykiskt sjuk osv. I slutändan visade det sej att hon fått inre nervskador efter en misslyckad operation, idag är hon rullstolsburen och nästan helt förlamad...
Men jag vet det, typsikt för människor som har fibro, fick ofta den "kommentaren" uppe i sin journal.
Det är skrämmande!!

Önskar dej en fin vecka
Kram Maria

Galleri Dalhem sa...

MUMS !!! Ni är för lääääääckra !!

Unknown sa...

Herlige muffins...jeg får vann i munnen. Fine muffinsformer også jeg likte dem i keramikk godt...lager du de i ditt verksted??
Koselig blogg du har , jeg linker til deg.
God uke til deg!!
Klem...Ellen

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så gott det ser ut! Härliga formar.

Så roligt att du hittade in till mig, och lämnade en hälsning. Nu ska jag titta runt lite här hos dig.

Ha det fint!

Rester till middag sa...

Tack för besöket hos mig!
Vilka häftiga muffinsformar!
Verkligen kul idé.

Noll54/Eva-Karin sa...

Det såg riktigt gott ut med dom stora muffinsen!

Ha det så gott!

E-K/noll54