torsdag 11 februari 2010

Så har det hänt igen!


Hej på er!
Nu har vi gjort om lite igen.Sålt en hel del möbler denna vecka och då blir det att göra om igen i butiken! Min nya praktikant Linda har skyltat om för alla hjärtans dag och det blev jättefint.

Har ett tråkigt besked att komma med!

Jag har blivit stoppad att handla hos Klockargården i Norberg efter att ha varit kund där i över 10 år.Jag har inte varit någon storkund och har inte ställt några som helst krav.

Men tydligen så väljer man bort mig till förmån för en nystartad butik i Nora.

Klockargården hade den dåliga smaken att ta en order på mässan och nu efter 1 månad mejla mig och säga att jag inte får handla där mer!.Jag har inte brytt mig om att produkterna kommit in i en butik till i Nora pga att jag handlar sporadiskt och när jag behöver fylla på.Jag har bara haft ett 30tal olika tvålar från dom och det va tydligen inte tillräckligt.Får hoppas att den nya kunden handlar mer då*L*

Man kan tycka att det vore på sin plats att i alla fall ringa till mig och höra om jag ska lägga någon order snart istället för att välja bort en trogen kund!

Ni kunder som har frågat efter vissa tvålar kan jag nu bara säga tyvärr och hänvisa till orsaken ovan.

Jag har en tvål som är tvålarnas Rolls Royce så jag är inte utan bra produkter .Jag har soulbars från Frankrike som är handgjorda och garanterat inte innehåller något onaturligt eller naturidentiskt!
Jag kommer dessutom ta in en annan leverantör på bra tvålar så snart det går!
Om man startar nya butiker i en så här liten stad .Varför väljer man att ta in det som redan finns?

Nog om detta !

Ha en skön torsdag!

obs bilden är klickbar!



11 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Ursäkta mig men det måste vara en otroligt korkad människa som köper samma som du har när det finns så många olika leverantörer på tvålar och doftljus.
Jag köper också ifrån klockargården jag skall ringa och beställa utav dem i veckan är det tänkt. Ska ge dem en vass komentar om detta det lovar jag.
Mycket dålig stil, det kommer jag att tala om för dem.

Fint du har i din hörna i butiken. Det är kul när man säljer möbler en sådan dag blir det lite mer i kassan.

Hoppas du snart finner en ny leverantör av tvålar och ljus mm.

Kram Helen

Krukmakeri hemjord sa...

Tack Helen
Kan vara bra att dom får veta va folk tycker,i synnerhet deras återförsäljare*L*

kram annbritt

Unknown sa...

Hejsan Annbritt!

Va är det för trams. Usch så tråkigt. Man blir ju arg samtidigt som man blir ledsen. Vissa leverantörer har jag helt enkelt mycket svårt för. Nu har vi inte Klockargården men skulle jag haft det skulle jag kanske tänka en gång extra. Dumheter!

Pinnarna du såg hos oss är en lokal snickare som gör - hans egen design så vitt jag vet. De är döhäftiga tycker jag o tar inte så mycket plats heller.

Se nu framåt ... en dörr stängs, en annan öppnas.

kram på dig,
Malin :)

Birgitta sa...

Hej! Verkligen dålig stil av det företaget. Men det är nog så det går till, tyvärr.
Kul att du fått sälja en hel del och kan skylta om.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

FEDERICA sa...

Just found your blog!
Greetings from Italy,
Federica.
xoxo

P.s. If you're interested I have a lovely giveaway in my blog :-)

coyoteros sa...

har funderat en stund på hur man skulle göra om man eventuelt skulla öppna en butik,i nora med ett relativt litet kund undelag,,för det första så skulle jag sälja just sånt som ingen annan har och som har en efterfrågan,,och vid eventuell varukrock med annan handlare,så skulle jag först rådgöra med konkurenten om hur man löser problemet på bästa sätt,ett alternativ är att avstå helt,,men att i gengäld få tips om nån annan vara som inte stör eller krockar med redan etablerade handlare..och det är framför allt viktigt i mindre butiker och detaljhandel,,,de större butikskedjorna och bensinmackarna skiteer jag i där råder rena kriget,,,handlar man bara bensin på macken,,så frågar dom alltid ,,var det inget mer...man känner nästan som en brottsling om man inte oxå har med sej,chipps .mjölk ärtsoppa,strumpor cdspelare varm korv och lösgodis...

Krukmakeri hemjord sa...

Ja du Coy,om alla tänkte som dig då skulle världen se annorlunda ut*L*

Jag har ALDRIG haft någon som öppnat butik i Nora som varit ens intresserad av att ha en dialog. Några har varit kunder i min butik och är det inte längre :( Några hade jag aldrig hört talas om innan dom va igång så dom kände man inte igen till utseendet ens.

Att leta ett eget koncept verkar ingen vilja utan det är precis som att ser man något går bra så snor man det rakt av! Det roliga i det hela är att dom egentligen INTE vet vad som går bra eller inte hos mig*L*.Bara för att jag säljer det så behöver det inte vara bra grejer,ha ha ha Så jag har rätt roligt när jag ser att det kommer in grejer hos konkurrenterna jag fått skänka bort nått år eller två tidigare*L*!

När vi öppnade i Karlskoga gjorde vi först en marknadsundersökning sen åkte vi dit en vardag och gick runt i alla butiker och kollade och pratade.Det har resulterat i att vi har många butiksägare inne och handlar hos oss.Vi har frågat om det varit OK med vissa produkter innan vi tagit in detta.Vi har oxå varit noga med att prata med grossisterna om dom hade kunder i Karlskoga.Vi samarbetar oxå mellan företagen där!

Men det är vi det:))och dom som håller på har säkert en annan syn och version på det!

coyoteros sa...

ja du ser, i karlskoga har man tydligen förstått att är man mån om konkurenten så tjänar alla på det.

här i hällefors är det utbudet som är problemet..cd skivor och dvd finns bara i bensinmacksutbud,,och kapitalvaror och kläder köper jag i örebro eller på nätet priset är inte så viktigt,utan utbudet och då passar man ju att handla annat åxå,,och det gynnar ju inte handlarna i hällefors precis,,resten handlar jag dock här och det är ju dock 90procet,,lite gnäll blir det,,men jag brukar säga,finns det jag vill ha så handlar jag ju naturligtvis här,och när det gäller nyetablerad konkurans,som tex pekås,,så har jag lite svårt att tycka synd om ica och ica chefen som gjorde jättevinster när konkransen var dålig och konsum slogs ut av just ica..mmmmm

Lisas torp sa...

Ja, nu har jag hört det från flera håll - det verkar råda en mycket märklig mentalitet när det gäller inköpen från vissa leverantörer!

Det låter ju bara inte klokt!
Vilken dålig stil! De borde ju vara rädda om sina trogna inköpare - men något sådant verkar ju inte existera! Urtrist!

Hoppas att det löser sej, eller att du finner någon bättre leverantör som visar lite mera goodwill för kunderna! Oerhört nonchalant och trist!
Tack för titten hos mej!
Kram
Lisa

Lilla Blanka sa...

Hej!

Härlig bild från butiken! Oj där skulle jag kunna gå och botanisera lääänge =)

Men jösses, vad tråkig stil av leverantören..? Man förstår ju inte riktigt hur de tänker...

Hoppas det löser sig med nån annan tvålleverantör.

Jag älskar en tvål (kommmer inte ihåg vad den heter), det är en fransk, som jag brukar köpa hos Ingrid på Atmosphere. Det är så tråkigt om favorittvålen försvinner hos butiken man brukar handla.

Kram och tack för dina snälla ord!
Mia

Butik Östergården sa...

Vill kika in och ge dig en kram på alla hjärtans dag!

Helen