måndag 12 april 2010

Hej mina bloggisar!
Fick en kommentar i lördags i bloggen som lät så här!
Tar andra för sig kan väl du också göra det. Jag håller med om mycket men det skulle inte göra något om du var lite mer öppen när man kommer in i affären.
Då känner man sig ännu mer välkommen.
Ha det!
Anneli
Jag satt och funderade idag på -vad menar hon?
Lite mer öppen?
Vad menar hon , att jag ska stå och prata om mig och mina personliga saker!
Skrev som svar att det borde räcka med att var trevlig och serviceinriktad!

Eller vad tycker ni ska man stå och tvätta sitt byk med kunderna.Har hört en del göra detta men vem vill att man står och säger..
-Kommer X-et in så dödar jag honom!
Hur ska man egentligen vara för att vara alla till lags.För tydligen är jag inte tillräckligt trevlig*L*

Ibland hör man kunder säga om butiker !
-Där går jag inte in för hon är så sur eller
-Där går jag inte in för där är det så dyrt eller
-Där sätter jag inte min fot igen,för jag fick inte äta glass därinne!
Dom kan inte vara sura jämt!
Dom kan inte bara sälja dyra saker för då överlever dom inte!
Sen äter man inte glass i butikerna om det inte är en sådan butik*L*

Lite grann har man sig själv att skylla beroende på vilket bemötande man får!
Kommer jag in i en butik och direkt hejar glatt och undrar om jag kan kika runt lite så får man till 99,9% ett glatt bemötande tillbaka!


Självklart kan en säljare bete sig lite olika varje gång.Kan bero på att dom är människor och har sina dåliga och sina bra dagar!Bara för man är säljare så innebär det inte att man alltid står där med ett stort leende!

Nååå mina vänner är jag en tråkig inåtvänd säljare som behöver bli mer "öppen".?

Jag hälsar på 99% av dom som kliver in i min butik och tackar och säger adjö och det tycker jag hör till normalt hyfs..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Personligen så tycker jag bäst om att man hälsar på varann. Sen vill jag kika lite ifred själv först. Undrar jag något så frågar jag ju och vill de presentera någon nyhet så uppskattar jag det också.
Men bäst gillar jag när det är på "neutral" affärsnivå om du förstår vad jag menar.
Blev komplicerat det där kanske :/

Du, 1000 tack för muggarna, jag är så kär i dom! Jättenöjd!!
Nån gång ska jag komplettera med nån av dina tekannor...

Ha det fint i veckan
kramis

Birgitta sa...

Hej! När jag kommer in i en butik säjer jag nog hej och att jag vill titta mej omkring lite. Jag är inte intresserad av personalens privatliv. Det är ju inte därför jag tittar in i en butik, utan för varorna som säljs där. Man kan ju inte handla jämt, men titta kostar ju inget.
Ha en fortsatt skön dag.
Kram birgitta

Ruta Ett sa...

Hej!
Jag köpte fina skor av dig på Tradera för länge sedan och jag är så glad att jag hittade din blogg igen, via Tidsfördriv.
Hon visade dina underbara drakmuggar i sin blogg. Helt fantastiskt roliga och ovanliga!

Vad Anneli menar med att en säljare ska vara mer öppen förstår jag inte. Man är ju som man är och så länge man ger god service och hälsar måste det väl vara OK. Jag vill helst också som Tidsfördriv, titta själv och säger till om jag undrar nåt.

PS Skickar du muggar hit och dit och vad tar du för dem?

Ha det så gott!