onsdag 16 juni 2010

Hyttboa i granbergsdal mellan Nora och KGA


Hej på er i sommarvärmen!
Jag kan bli lite avundsjuk på alla semesterlediga människor när det blir sommar och varmt.Att vara ledig mer än några dagar i midsommar finns inte i min kalender och har aldrig existerat*L*.Men har man valt detta livet så har man valt..Det var längesen nu vi kunde åka på nån längre semester då det är svårt att hitta folk som bara kan kastas in i verksamheten utan vana! Har man sen 2 butiker har man verkligen ställt till det för sig!

Fick ett brev från försäkringskassan härom dagen.Nu har man försämrat sjukförsäkringen för alla företagare.Tidigare kunde man välja 0 eller 3 eller 33 karens dagar..Valet var utifrån vad man tyckte man hade råd med..Blir man sjuk så kanske man är hemma 1 dag eller 2 på sin höjd..Jag har haft noll karensdagar men har då fått betala högre avgifter för detta.Nu får man välja på 7 eller 33 eller 44 dagar..VEM f****n är sjuk då..Man måste vara döende för att få nått..sen säger dom att vara företagare är en dans på rosor..jo tjena!
Här har det jobbats idag så ögona blör..Drejat 135 lyktor på 3,5 timme se modell ovan..Hann att svarva av bottnarna och skära mönster i ett 40tal innan kl 18..Så jag känner mig rätt nöjd med dagen..Min praktikant putsar så det står härliga kring så jag får en hel del extra gjort!
Tack Linda.
Fått en ny återförsäljare oxå
Hyttboa i Granbergsdal
Ska bli kul att se hur det går att sälja där..Dom tar emot busslaster så det kan nog bli en del..




2 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

du jobbar hårt, men med det du tycker är roligt, tror det är lättare då att inte ha så mycket semester, sen blir det säkert slitigt imellanåt kan jag tänka mig
Ska försöka ta mig till Nora på semestern o titta in i din affär
ha en riktigt skön helg

Anonym sa...

Hej Ann-Britt!

Har just en sådan kruka som du har på bild. Blev lite nostalgisk när jag fick den av min mor för ett tag sedan. Kommer ihåg för många år sedan då vi träffades, långt innnan jag skilde mig...
nu bor jag i Laxå istället för Spångboda, men trivs ändå ganska bra. Krukan du gjort står i min hylla...
hälsar Pia