tisdag 29 juni 2010

Morrmor Elsas Skafferi och fler föremål från utställningen!


Hej tjena hallå
Nu är jag tillbaka i fållan!
Har haft 4 underbara dagar i Kungsbacka/Hanhals hos min väninna sen 40 år tillbaka. Ja ni läste rätt vi blev bästisar när vi var 12 år och har kontakt fortfarande per telefon/mejl och sen ses vi minst en gång om året!Hur många har det? Har en bild som jag ska visa senare på oss firandes med cosmopolitan i sann sex and the city anda! Här ovan en lekfull kråka! Se även den fräcka trädstammen han står på drejad i lavalera!

Här kommer lite fler utställnings föremål!
Denna heter Lejonell! Lite betänksam men snäll!

En av flera troféer..skitfräcka!

och här en Kaja!

Nu har vi inrett Mormor Elsas Skafferi (namnet taget efter min mormor) med allehanda produkter 4 åriga vinägrar, ekologiska kryddor biscotti och annat supergott bröd..oljor curder marmelader och gud vet allt..Högsta kvalitet och en som brinner för matlagning bakom disken dvs min sambo..Det han inte kan är inte värt att veta och det säger jag för att jag tycker det*L* Han kan tipsa om vad allt kan användas till!

Välkommen in och få tips om matlagning nya härliga teer och vårat nya härliga matteo kaffe som kommer från ett av våra små rosterier i sverige och som verkligen brinner för kvalitets kaffe!


4 kommentarer:

Lillan sa...

Vilka läckra grejer du får till!
Mormor Elsas skafferi måste besökas.
Förmodligen dyker jag upp in Nora någon av dagarna nästa vecka. Antikmässa eller loppisdagen.
Då kommer jag in till dig!
hälsar
Caroline

Krukmakeri hemjord sa...

Du är såå välkommen såå!*L*

Suss sa...

Jag var där igår för att bunkra lite kaffe, när det nu är som det är med mig och den ädla drycken. Så var jag nyfiken på utställningen också och den hade semester.....Hoppas jag hinner upp innan vi åker på semester på lördag, jag vill så gärna se allt! Skönt ändå att du haft lite ledigt. Ha det bra!

coyoteros sa...

det blev ju riktigt fint,,å dä synns att du är riktigt driven inom krukmakaryrket...

en kul detalj i det förnämliga skafferiet,,är kantbanden på hyllorna,,precis som man hade förr,,fast då satt det med häftstift.