onsdag 8 juni 2011

Nya ugnen på plats!


Igår kom den nya ugnen!
Som jag berättade så blev min ugn så misshandlad att den är obrukbar . Det va inte roligt då jag precis bytt ut alla element för stora pengar och var så glad att den va så fräsch igen..
Tur i oturen är att jag har en maskinförsäkring och en avbrottsförsäkring så det blev lite brådis med att få hit en ny ugn!
Allt löste sig jätte smidigt och nu är nya ugnen på plats!

Vi vågade inte dra in den med palldragare så det fick bli traktor med kran genom ett av skyltfönstren denna gången..mycket pga att den gamla ugnen var anpassad för att kunna tas genom en vanlig dörr men denna va inte anpassad för det!
Fick dessutom välja ett annat märke då den ugnen jag hade tidigare inte finns hos min grossist längre..Sen var det 9 veckors leveranstid eller 3 veckors leveranstid att beakta..därav en Naber!

Stort tack till Unos Glasmästeri och traktor killen som med stor skicklighet fick in den med mm marginaler..


2 kommentarer:

Atelje Skärvan sa...

Stort Grattis till allt det nya,hoppas att det går bra för dig.
Kram Agneta

Isha Anneli Njie sa...

Fin den e den nye ugnen!
Hoppas den håller i många år utan reparationer o strul!