fredag 9 november 2012

Lite av varje...tomtar,keramikkurs,tjejkväll!

Hej mina bloggvänner! Det är tempo tempo just nu ..Vi får in varor inför julen och vi har  kört en tjejkväll som var knök full..och det ska produceras inför jul..
Årets tomtar är under produktion.I år blir det en variant som går att lyfta på luvan så vill man elda i den gör man det och vill man lägga godis i den så gör man det..Färdiga imorgon lördag .Begränsat antal.
Mina underbara elever presterar..Veronica som går första terminen har gjort denna fantastiska skapelse..Hon uttryckte sig som så-Att få både dreja och göra en tekanna som nybörjare var inte vad jag väntat mig!Duktig är hon,eller hur!
Marianne en av dom entusiastiska nybörjarna jag har på höstens kurs och även där ser jag att det går snabbt ..Jätteroligt att få jobba med alla dessa roliga människor..Vi har så kul så man vill knappt ha paus..Men julen kommer nu så vi måste ta ett break.
Ljus, ljus, ljus har kommit hem..Kvalitet,kvalitet,kvalitet genomsyrar vårt sortiment..Då vi säljer mycket lyktor vill vi att ljusen håller det vi lovar..
Tjej kllen den 8/11 va helt magisk..Jag som inte har så lätt att prata inför folk blev riktigt varm i kläderna..Såååå roligt och det va knökfullt . Vi bjöd på mycket utöver fikat och hon som vann "prova på drejningen för 2" blev stum..Min goaste vän Pia Nordlund fick mycket sålt av sina fantastiska kläder..Varför har vi inte flyttat hit tidigare fattar inte jag idag!
Lägg till bildtext

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vilka häftiga "väskor" som syntes i ugnen! Krukor eller bara till "lyst"?

Lena

Krukmakeri hemjord sa...

Till lyst..kommer bilder ..