fredag 29 mars 2013

Äggigt år i år..Jag har fyllt år ! Påskens öppettider !


Nu är det påsk igen och jag fyllde år i måndags..Uppvaktad av sambon med blommor och tårta på jobbet..Sen hade han fixat så jag ska få blåsa glas i 2 dagar hos en glasblåsare..Har alltid funderat på hur svårt det kan vara .Min lille son är på en 4 månaders resa i Asien så han ringde och sms:ade därifrån och sa att när han kommer hem så ska vi fira mig ..gulleplutten! Stora sonen skickade ett grattis sms han är bara några mil härifrån..så blir det när man uppfostrar dom att bli självständiga.

Ägg har jag gjort i alla möjliga former .Ni kan hitta en film på Youtube där jag drejar ett..Dom här äggen skulle bli deko till mina äggkoppar ..Men va fasen lite hål blev det oxå..TOG en jäla tid ska ni veta..Söta att hänga i gra..riset ;)
Nya trippelfat..Detta är lite mindre.Tanken är att man ska kunna hänga detta och ha smycken i piggarna som sticker ut , typ långa halsband som alltid trasslar sig..
Fick en förfrågan på grytor för tillagning av enportionsrätter i ugnen..har en film på youtube där jag drejar dessa..Blev fräcka och sambon beställde direkt som han vill testa ..Vi har öppet påskafton 10-15 och annandagpåsk 11-15.. Nybakade hallon/chokladbullar , mandelbiscotti och chokladsnittar á la annbritt finns på menyn utöver allt annat i CAFÈT..


Inga kommentarer: