söndag 14 april 2013

Cupecakekalaset 11 maj & jubileum..

Hej alla härliga människor . Nu har vi städat bort påsken och skyltat med bakgrejer till det stoora evenemanget CUPECAKEKALASET 11 maj.Där det är tävling i att baka godaste cupecaken.Jag drejar mina(se plåten) sen har jag en massa roliga formar att baka i med kakfat till.Det kommer även bli lådbilsrally .Hoppas få se en cupecakebil..
Alla krukmakare med självaktning blandar sina egna glasyrer från scratch även jag.Det tar många timmar att hitta sin grej och jag har nog gjort tusentals prover genom åren så här lägger jag upp taktiken.

Som jag tjatat om så firar jag 40 år i år 1973-40år-2013Denna tjusiga tekanna va en av dom 10 första saker jag drejade i begynnelsen.Den är obeskickad, locket sitter och det är allt..pipen rätt bra faktiskt och sen har jag dragit en helt fantastisk hänkel..Man kan nog se en del anlag där..Kul att man inte slängt den i alla fall.


Det är ca 40 år mellan den kannan och dessa krukor som vi planterat och ställt i skylten..

Säljer en massa engelsk spets på tradera som jag haft i butiken.Oanvänt såklart.Det är stuvar och några otroligt vackra dukar.Sån kvalitet går inte att få tag i numera..95% bomull .Sök på "engelsk spets" så hittar ni auktionerna.

Inga kommentarer: