onsdag 27 april 2016

Ingen advekat vårdskada..?



Hej mina följare..
Lite sånt här tränar jag själv på när lusten faller på..Har tecknat mycket kroki när jag var yngre ..

Man får jobba lite systematiskt.Först göra ett papphuvud på en ställning .Sen slabba fast stommen och mojsa ut den.Sen monterar man på pannkant näsa och delen som blir mun..

Här har jag kommit en bit på väg.Har alltid tyckt att ögonen är svårast!
Inget slutresultat ännu ..kommer nog riva bort ögonen igen..
Så till sorgebarnet...
Någon skrev på Facebook att jag skulle gilla läget och gå vidare i livet och låta läkarna fortsätta experimentera med oss patienter..Gilla läget när man blivit förstörd för livet är det det vi ska göra? Många som blir drabbade orkar inte ens göra något och för en del är 2 år alldeles för kort tid att hinna anmäla på.Har haft ett antal kunder inne med svåra skador som är märkta för livet som säger att dom skulle anmält om dom orkat.Man undrar hur många där ute som bär med sig detta.Så om jag kan förändra något för någon annan så lägger jag gärna ner tid på detta.

Så vad har hänt..
Blev ingen Lex Maria på Vårdcentralen i Kristinehamn.Bedömningen man gjorde var att det fanns ingen advekat vårdskada.Klinikchefen ringde upp mig igår .Hon undrade om jag verkligen behövde ett svar av läkaren ? Vilken konstig fråga kan man tycka.Självklart ska jag ha allt på papper. Hon sa oxå att man får begära skadestånd ,som om jag inte visste det.Ställde fråga  till henne -Så du menar att det är ok att skada folk för att vi sen har en möjlighet att kan begära skadestånd? Förstår inte riktigt frågan svarar hon då!
Inget svar har kommit från Neurologen i Karlstad ännu ....tiden tickar!
Dom har INTE lämnat in för en bedömning för en  Lex Maria. Så nu lämnar jag in detta i dagarna för en IVO anmälan (inspektion för vård och omsorg). Nu är det Neurologen som gjort dom största fadäserna så får jag ett nekande svar om att dom ska utreda detta då blir det MEDIA nästa..
Min status är sämre..den förbättring som tiden skulle utvisa finns inte..frågan är om någon vet ?


Inga kommentarer: