söndag 11 september 2011

Skyltat och stajlat om butiken i Karlskoga Baldet&Bönan


Hej go vänner!
Har haft en intensiv helg med om skylt av Karlskoga butiken .Är två stoora fönster längst hela långsidan av butiken samt ett litet fönster vid ingången.Kräver ändå rätt många timmar då det ska rivas putsas fönster på båda sidor samt arrangeras.Helst ska man då tänkt ut allt i förväg för på plats kan man inte "åka och hämta" grejer man glömt..
Jag glömde verktygen och stege denna gång..ha ha
Ni kan se mig balansera på lastpallar och spika med en polygrip..eller va det heter!
Här ovan är inne i butiken
Jag möblerar alltid om!!!!!
Hjärtat på väggen kostar 1500:-

Släpade med oss en hylla som vi haft i Nora förut..tryckte in den i bagaget på bilen (ej isärtagen) .Det gick på så när 5cm..Envisa annbritt körde bil med bagag luckan öppen.
Ser ni va fin den blev med den svarta keramiken..

Vi skyltade om lagom till Karlskogas konstrunda runt Möckeln.Därav av det lite speciella och rena uttrycket i fönstren..
Fönster nr 1 i tegelfärg med tegelröda nakna skulpturer!
Dom är 10stycken och säljes i grupp!

Fönster nr 2 i svart och lila!
Ljusstakarna ser små ut men dom är runt 70 cm!Tekannan i lådan är på ca 8 liter..he he ska de va så ska de va!

Lite myspys från Kristinehamn.
Eldar ljus som en galning..Tänder upp överallt..men blir det inte bra så säg? Ska bli häftigt att köra ljusspel i min lilla trädgård ni ser utanför fönstret till vintern! Kommer synas långt!

Mina jätteskyltfönster mot gatan är fantastiska blickfång..Går inte att peta sig i näsan utan att grannen ser det!

Kör lite blockljus oxå..Detta glömdes att släckas igår..(får inte hända) Men vi kom ner till butiken och skulle lasta ur och då såg sambon det.Hade nog inte hänt så mycket då det nog bara slocknat i brist på stearin..Nu släckte jag det ordentligt.

Idag har vi varit och köpt material till kursarna..ska bli så kul! Stolar och förvarings backar med lock.


1 kommentar:

Suss sa...

USCH, vad jag saknar er när jag är i Nora. Jag glor ilsket neråt gamla huset som ligger där som ett grått lik. När jobbet lugnat sig lite ska jag försöka synka ihop mig med kära dotterns arbetstider och åtminstone dra till Karlskoga. Jag är ändå glad att det går bra för er och himmel vad mycket fina grejer du visar Ann-Britt! KRAM!