måndag 12 december 2011

Underbara människor underbara Kristinehamn !

Vi har verkligen gjort ett riktigt lyft när vi flyttade till Kristinehamn..Man har hört att värmlänningar är trevlig och vet ni ....Det är dom!!!!
Varje dag får jag höra positiva saker..om butiken om mina saker osv osv..
Det tog 10 år att skapa en relation med någon (en= 1st) utomstående i Nora ..här tog det några veckor att lära känna en hel hög människor..
Jag har redan folk som ställer upp att jobba i butiken mot att dom får låna min verkstad och det är bara så roligt..Ett fantastiskt givande och tagande utan krusiduller..
Visst förstår jag att det finns en jantelag här oxå..men än så länge har jag inte märkt av den..

Hörde att ytterligare 2 butiker försvinner nu i dagarna i Nora..Började då räkna efter ..och kom fram till att 14 butiker konkat ,flyttat eller lagts ner dom sista 3 åren..och det på en stadskärna som bara har dryga 30 talet butiker..
Det går inte att öppna butik efter butik som säljer samma saker som skett dom sista åren det förstår t.o.m en idiot..
Eftersom jag varit väldigt länge i Nora så vet jag vad jag pratar om och när folk nu ringer och frågar mig om råd att etablera sig i Nora så avråder jag dom verkligen..

Kisse har suttit timme efter timme på samma fläck i skylten några dagar nu (se bild ovan)..Dom som går förbi får sig ett gott skratt (jag oxå).

Jobbar och jobbar ..Nu när jag haft min lärling Erika hos mig så drejades det ska ni veta så det sprutade..Här sätter jag nu en första bränning innan det ska glaseras..
Packningen tar alltid tid då man ska försöka få in så mycket det bara går..

Ser ni den översta kupade saken..den trädde jag in i två delar och satte ihop den innanför kanten för att få plats med den..he he



Här har jag börjat fylla en glasyr ugn..Då får inget stå emot varandra...I dessa 2 lager står det 45 Kristinehamnslyktor..Dom tog tvärslut på ett par dagar efter artikeln i tidningen..DE ni !!


3 kommentarer:

Pennelina sa...

Jag är helt enig i att Värmlänningar är trevliga!

Vi har har kommit hit från Norrland via Norge, och vi stortrivs :-D

Kramar från mig <3<3<3<3

Krukmakeri hemjord sa...

ANONYMA skitkommentarer från folk som inte vet vad jag blivit utsatt för publicerar jag inte.
Jag skriver bara sånt som är sant och hittar inte på saker som man vill påstå..Orkar man inte se sanningen så läs inte min blogg!!

ha de så bra
annbritt

Suss sa...

Jag är så glad för er skull att det går så bra, men det är urtrist när jag är i Nora numera. Råkar det vara en lördag, går jag en sväng till Gåvan, sedan SAKNAR jag er resten av tiden.
Skönt att se en bild på en välmående Foppaälskling. I mellandagarna kanske kära dottern har något ledigt så vi kan göra oss en dagsutflykt, har ni öppet då?
Fortsatt lycka till och hoppas ni får en underbar värmländsk jul. KRAMAR!