lördag 12 maj 2012

Simsalabim så blev det en caféstol!

Hej mina vänner.......Här är det segt med skrivandet .Jag blir gaaaaalen av det nya snittet här.Satt 2 timmar igår och skulle lägga in bilder och text .Men bilderna kommer inte i rätt ordning..Sen gav jag upp!
Vi håller för fullt på att iordningställa caféet i butiken.Lokalen hade redan ett fullt fungerande kök när vi tog över .Det saknas bara en diskmaskin.Vi har åkt Värmland runt och köpt upp gamla symaskiner med järnunderreden.Nu ska det på skiffer på dessa.Björn fixar detta..
Sen fick jag tag i 14 stolar på blocket för den ansenliga summan av 300:- för allihopa..Nu har dom fått nya sitsar och nya kjolar och färg..Jag fick slita lite med popp nitade sitsar som satt fast i världens hårdaste trä(svenska stolar) Lika svårt var det att klä sitsarna..Masoniten från helvetet i sitsarna..Min häftpistol pajade ..Så det fick investeras i en ny..Korta häftor kostade 240:- paketet..Sprutmåla dom kunde jag glömma(trodde jag skulle gå fortare) Så det blev pensel..hmm .Blev i alla fall stolar jag är väldans nöjder med..Imorgon river vi inredningen i café rummet och börjar bygga ;))).....Kraaaaaaam

Inga kommentarer: