lördag 19 mars 2016

Hjälp !

Hej på er..Än är kärringen inte död..även om en del skulle önska så !

Fick ur en glasyrugn i början av veckan med lite sånt som stått och väntat på glasering sen i augusti.. 

Här några exempel.. :)



Så har man fått avslag för anpassat handikapphjälpmedel..från försäkringskassan. Anledningen till avslag var att en sådant hjälpmedel är man tvungen att ha för att överhuvudtaget ha en dräglig arbetsmiljö.. Hon lyssnade inte ens på mina argument.I en dom från kammarrätten i Göteborg fick en ms-sjuk keramiker avslag då ett argument va att det finns färdigknådad lera att köpa ..Det handlar om en Peter pugger som jag kan klara av att sköta med mina armar..NÄR HAR DET FUNNITS FÄRDIGKNÅDAD LERA ATT KÖPA? Inte under mina 43 år som keramiker i alla fall.
Så ni som känner för att lämna erat namn och att ni kan intyga att ni kan driva er keramikverkstad UTAN en vakuumkran och att all lera måste knådas är välkomna att mejla mig på annbritt@krukmakerihemjord.se 


Kam på er och tack på förhand..

Inga kommentarer: