söndag 12 augusti 2018

Drejarmästerskap , Foppa och Formex.

Hej på er..Sommaren lider mot sitt slut och mycket har hänt i sommar. Vi har förlorat vår älskade kisse Foppa .Han blev 15 år 2003 -2018. Han började andas konstigt och till slut bestämde vi oss för en veterinärkoll. Inte trodde jag då att jag skulle komma hem med en tom väska. Visade sig att hjärtat var förstorat och att diafragman tryckte på så han fick svårt med syresättningen.Där och då fick jag ta  det jobbiga beslutet. Våra stamkunder har gråtit och flera har kommit med blommor.Man hade dessutom skramlat ihop en slant till djurhemmet i Foppas namn.. Han är mycket saknad .
..

Lagt ut lite bilder från mitt allra sista deltagande på drejarmästerskapen . Tänk att det gått 15 år sen sist..Mina resultat står sig än idag för mycket mer kan man inte göra med den mängden lera. Mitt personliga rekord är cylinder 4kg minimum 15cm i diameter är 69,5 cm .På fat 5kg är mitt personliga rekord 70,5 cm.. På prispallen 15 ggr .Tävla idag med den tidspressen vet jag inte om jag vill utsätta mig för.För man måste ända lägga sig i hårdträning 3-4 månader innan..För varför ställa upp om man inte räknar med pallplats..Ha ha ha ha

Kram på er.. annbritt!




Inga kommentarer: