fredag 11 januari 2013

Nu är vi på plats igen ..Keramikkurserna startar snart!..

Hej därute..Vi har haft 3,5dag i Norge med goa väninnan och hennes gube..Skönt avbrott i jobbet.Jag har börjat med lite beställningar som blivit lidande pga julruschen.Tekannor vinbehållare XXL samt lite annat smått o gott..Tekanna ovan är ett experiment med stomme och pip drejad i ett stycke..Blev lite fräck och inget jag sett nån annan göra..

Bytt glasögon så nu ser jag ut så här..Inte riktigt överens med seendet så jag ska göra en ny synundersökning på måndag för att se om jag  behöver terminalglasögon för jag har ett rent helvete att se på dataskärmen.

Har haft en "prova på grupp" i verkstan och måste bara visa vad man faktiskt klarar av som nybörjare..Blev riktigt fräck..OBS att kurserna startar snart (se i marginalen)


Vad gjorde vi i Norge då? JO..arbetsskadade som vi är båda två så åkte vi in till Oslo för att se deras nya mathall..Där fanns en av Norges rosterier när det gäller specialkaffe och det provade vi förstås..Sambon var lyrisk över barens ale sortiment ..Ja han går igång på mycket..;)))

Inga kommentarer: