fredag 18 januari 2013

Keramikkurserna startar snart! Skippat Formex!

Blir kanske lite tjatig ibland men vill påminna om keramikkurserna som nu startar 1:a veckan i februari.Vi ska på Café mässa den 29-30/1 därav den sena kursstarten.Vi hade bestämt sen tidigare att skippa Formex.Försöka hitta nått nytt då varenda kotte åker till Formex.SÅ då dök denna mässa upp i Kista.Här ovan en av mina större alster 40 cm
Nu har mina storsäljare fått en ny kompis..med "knapp"
Att vi skulle skippa Formex va en jädra tur för jag skulle flytta 30kg lera i en hink i tisdags och vred mig fel ..POPP sa det i ryggslutet.MITT första ryggskott ..Det tog bara 40 år att få det..Bilden visar en ny kruka med en ny etikett . 

JA ni läste rätt......40 års jubileum som krukmakare 2013.Bilden visar en mycket enkel skål med en mycket enkel dekor ;)


Hur firar man detta . Jag har inte exakt datum men det har gått 40 år sen jag började på allvar med leran..och se vart det lett mig .Bilden visar mina nya äggkoppar .Helt rå än så länge,glasyr och bränning kommer..
Om man kan säga att man älskar sitt jobb efter 40 år har man lyckats då? Ny film på tuben se länk nedan!
http://www.youtube.com/watch?v=TLHbWpE2i3w

Inga kommentarer: