torsdag 20 november 2008

Torsdag 20/11

Idag har jag fått avslag på en ansökan om medlemskap i KHVC pga avsaknad av högskoleutbildning
Jag har 35 år i yrket varav 25 år som heltidskeramiker.Jag fick enligt deras regler söka medlemskap på arbetsprover varav en del kan ses i denna blogg.Jag har kontakt med andra kollegor som saknar HDK utbildningar men som är medlemmar.Eftersom man inte får någon utförlig förklaring till avslaget utan bara får bara veta att man kan söka igen så undrar jag vad skulle ha förändrats till nästa ansökan.Jag tänker inte gå en 5årig utbildning och lära mig det jag redan kan..Jag är 50 år och utbilda mig är väl det sista jag tänker göra!
Vad tycker du om man ska bedömma utifrån arbetsprover ,om det är rättvist.Skriv gärna en kommentar och vad du tycker om att jag inte får bli medlem?

Inga kommentarer: