måndag 23 februari 2009

Första alstret klart!

Idag fick jag ur mitt första alster ur ugnen till utställningen på slottet! Då det var både ett helt nytt sätt att jobba på samt första försöket så var det med blandade känslor jag öppnade ugnsdörren! Det Blev hur fräckt som helst.Det är alltid lika roligt och spännande att jobba i lera. Du blir aldrig fullärd*L*och det finns hela tiden nya saker att utforska! Nu lägger jag ner mycket tid på att skissa dekorer som skall överföras på föremålen som står och väntar!

Idag har vi varit en tur till Karlskoga en vanlig vardag .Vi har besökt alla butiker som är av intresse för vår etablering. Vi har pratat med trevliga människor.Fått lite mer kött på benen! Gör ganska noggranna sonderingar och undersökningar innan jag slår till,detta av många års erfarenhet! Statistik är en av dom viktigaste delarna när man funderar på att starta något nytt.Det är dessutom viktigt att man inte klampar in på någon annans område.Det är många som startar företag idag som struntar i detta helt.
ha en fortsatt härlig vecka!
annbritt

Inga kommentarer: