måndag 11 januari 2010

Gammal lanthandel à la 2010!


Nu har jag varit i Karlskoga butiken hela söndagen och byggt om och skyltat om ! Tog bara 8 timmar*L*
Tomtarna har åkt ut och nu är det vardag igen*L*
Har länge gått och funderat vad man skulle kunna bygga hyllor av som ser riktigt gamla ut .
Det blev gamla antika lådor sen fäste vi hyllplan som går ton i ton med väggen med vinkeljärn i lådorna.Blev riktigt häftigt.
Med all vit keramik som jag tillverkat så blev det som en tavla.Man kommer rakt på så det går inte att missa!
Passade på att göra om lite i hyllor och på disken! Det får inte stå länge på samma ställe när jag får styra och ställa! Ibland behöver man inte köpa in nytt utan bara organisera om lite så blir det nytt för kunderna!

Blev detta inte inbjudande.Det är fönstret bredvid ingången!
Gardinlängderna med brodyr har jag i butiken i färdiga längder!
Har haft en strykande åtgång så det är sista paret! ord pris 2200:-
Nu 1900:-

Här är det högra stora skyltfönstret med svarta keramiken !

Här är det vänstra stora skylt fönstret med grön keramik!

Och här är disken som vi ändrat om lite
ha de gött!
klicka på bilderna så blir dom större!


6 kommentarer:

Unknown sa...

Himla fint blev det!!! Dottern och mannen har sett det "live". De var inne och köpte mer te. Blå passion har en rykande åtgång här hemma!!
Ha de gott!
//Cissi

Susanne/Leontina sa...

Ojojoj, vilken härlig butik där i Karlskoga. Nu får jag hetsa min "samarit" (dottern) så att hon skjutsar dit oss någon ledig eftermiddag. Jag vill se det på riktigt och köpa lite mer kaffe - hahaha!!!
Ha det bra så länge!

annika sa...

Hur hinner ni med allt...med två butiker? Verkligen bra jobbat. Kul att göra om med enkla medel fast man måste ju ha fantasi ockå och det verkar ni ha.
Jag läste här en gång att det var du som gjorde tornen så då kollade jag sist jag såg ett och mycket riktigt det var ett som du hade gjort. Kul!
// annika

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Jag kan tänka mig att det blev riktigt fint med det vita emot det ruffiga :)..Jag hoppas på att komma iväg till Nora snart..tänkte nämligen köpa vita keramiklampor till min taklampa..tror tt måtten kommer stämma!!

Ha det gott!
Kramis Sanne

coyoteros sa...

va foppa med ??? för någe har han väl å säja till om......

Vita små hjärtan sa...

Härligt det såg ut!!!!
Ha en mysig kväll.
Kram Agnetha