torsdag 21 oktober 2010

Nu får jag väl skit igen ha ha ha ha


Nu när mörkret kommer mycket fortare så är det mysigt att tända en massa ljus.Jag har säkert ett 20tal brinner i butiken varje dag..Det är ett pass men ger så härlig myspys stämning..Att jag sen står och frustar och tycker att det blir varmt ibland är en annan sak..Det går att vädra*L*

Idag har jag ägnat dom sista 2 timmarna till att dreja lite Lattemuggar till en beställning av en ny återförsäljare.Tidigare idag har jag packat upp läckra lyktor i plåt som går i det medeltida designen..och lite annat smått och gott!

Sen så tog jag en bild på gården(min utsikt vid drejen) DET snöade en stund..så det är inte skit på rutan ha ha ha .Som tur var så blev det inte mer än så..

Idag har ytterligare en butik aviserat sin nedläggning i vår lokal tidning.Eftersom det jag nu skriver är citerat ur tidningen så får vi väl hoppas att vissa därute inte retar sig allt för mycket på det.Butiken som nu bangar är bokhandeln.Varför -jo citat-Andra butiker i staden har blivit diversehandlare! slut citat!
Bokhandeln själva då ?
Som dom sista åren sålt tvål, badbrus,godis,smycken,leksaker dessutom drivit café på gatan!!!!!!!!
DET kallar jag diversehandel i stora mått.
Varför inte sälja böcker .Har kunder som berättat att dom inte ens fått beställa böcker för det har varit en jobbig service.Man har inte ens haft hemma topplistan av pocket..Sen lägga skulden på dom andra butikerna är verkligen att kasta sten i glashus..

Som vanligt kan jag inte vara tyst!!!!!!!!



1 kommentar:

Maria Ekberg sa...

AnnBritt kära kollega
Inget skit från mig, nej det behöver du inte! Fortsätt bullra, det är bara bra att röra om.
Har ett helt annat ämne såg att du annonserar ut en "provugn", har sökt efter en ett tag.
Svårt att avgöra storleken och varför kräver en så liten ugn 16 amp? Om den nu är liten? Kan du mäta den ytter och innermått samt kolla om det finns angivet hur många kw den drar, hur högt kan man bränna den? Ja jag är intresserad...
Kram på dej