onsdag 9 februari 2011

Idag har jag avskedat ugnsvakten!


Hej där gott folk!
En riktig skitvecka har det varit..Ugnen sa upp sig i helgen IGEN.Felsökning har pågått och i går först hittade jag felet.Ett element hade brunnit av ..Hittade det genom min nyinköpta klomätare men sen syntes inte felet och jag har inte lust att dra ur ett helt element..Avbrottet låg gömt i teglet..
Då kommer nästa utmaning..hitta en leverantör på Kantaltråd..Har nog ringt ett dussin människor men jag fick ett tips av en trevlig tjej på lermakeriet om ett ställe .Dit har jag ringt och dom skulle återkomma snarast..Hoppas hoppas dom har det jag söker.
Saken är den att stora Kanthal AB bara säljer poster om 20kg=10000:-..hur ska en fattig krukis klara det:(

Nu är det knökafullt i alla utrymmen då ugnen strejkar.Har ju inte så stort*L*
Nya saker på G..Se bilden ovan..Har gjort "skrubbkrukor" som vi ska fylla med saltskrubb a Björn..
Idag har jag även gjort nya vägghängda skålar för tvål/svamp i lite större format..ska bli lite speciella i sin utformning*L*

Ja här ser ni han som blev avskedad(den gråblå pippin)..Han har haft ett tufft jobb;)


1 kommentar:

eWa sa...

Jösses, ja nu har du en hel del i pipelinen, hoppas att det ordnar sig med tråden...
Kram