fredag 7 oktober 2011

36000 besök...Jag bugar och tackar ! Kristinehamnslampan.


Kristinehamns Lampan
Det va något jag redan i våras gjorde prototyper till.
Nu har den vuxit och blivit stooor.
lampan är en klotrund boll med ett skomakarfäste.
Kommer bli i alla mina färger..

Grejen är den att Elsäkerhetsverket va inne i min butik och menade på fullt allvar att mina skomakarfästen va olagliga..INTE farliga utan OLAGLIGA..
Dom skulle kunna bli lagliga om jag fyllde i ett papper för varje lampa jag gör (några tusen om året bara) så slapp dom "stänga butiken " som dom uttryckte sig.
Nu kollade jag ju upp detta(annars skulle jag inte skriva detta)
Min leverantör av fästen TEXA Design har GODKÄNDA fästen som är CE märkta.Alltså lagliga och INTE farliga..
MEN Tanten från elsäkerhetsverket vill ha det till att om jag sätter på fästet på mina skärmar (sitter med 3 skruv och inte fastmonterade) får jag inte kalla det min design utan TEXA design DETTA för fästet skull..

Om jag nu säljer min lampskärm för sig och fästet för sig och säger till kunden jag skickar med denna fullt godkända sladd om du sen skruvar på den på lampan så får du göra detta utan problem .Men lampan är min och fästet är TEXAS..
Blir dom sura då på elsäkerhetsverket tro..
Jag förstår grejen som så..Dom vill att elgrejer ska vara säkra ..MEN är detta inte att dra det lite för långt ändå.
Mina lampfötter va oxå olagliga..Jag fick sälja dom EXAKT som dom ser ut och jag får montera dom själv(utan behörighet)och detta vet jag..MEN
Jag måste ha en godkänd beskrivning på varje fot jag gör..
Så nu säljs mina lampfötter utan el..
Sen får vi se hur säkra dom blir när kunden själv som aldrig kopplat el ska koppla dom.. he he

Nu har vi dukat upp med badrum och hygien..

Här mina nya fina stooora huslyktor ..ca 40 cm..blev skitfräcka*L*

Nya tvålkoppar med röda underkläder..



Sist men inte minst våra helt fantastiska hudvårdsprodukter som jag saknat då vi fick sluta med dom i Nora..Nu är dom här igen..
Saltskrubben min favvo som man blir beroende av om man är en torris ..
Mer tvålar är på väg in..
Även dom i en underbar kvalitet!



Inga kommentarer: