tisdag 26 juni 2012

Midsommaren firades i Norge

Hej.....Midsommar var vi i Fredrikstad Norge i 3 dagar och träffade goda vänner.Min väninna sen 42år tillbaka..Ja ni såg rätt vi är inte så gamla som det låter;) Men så är det..Vi brukar träffas på midsommar om vi får tag i kattvakt och det fick vi år..Det blev god mat , sällskapsspel , ölprovning som sambon tog 5 av 5 möjliga och besök i Son en litet samhälle där det ska byggas hus av väninnan och hennes norske pojkvän..Spännande ;)I Son fanns det många mysiga små butiker med blandad kvalitet..En hade Galleri och butik där såldes en hel del keramik tillagat av norska keramiker.Två av dom var direkta kopior av sen länge kända svenska keramiker som man kan se på Formex och faktiskt i Kil.Blev förvånad dock över priserna då en mugg kostade 800:- svkr ..Man får 6 muggar för 900:- hos mig ;)..Så nu vet jag varför norrmännen dreglar inne hos mig.
Bilden ovan är min jättekruka nu dekorerad .Nu får vi hoppas den håller i bränningen om några veckor..;)Ha de..





1 kommentar:

Bistels Brenneri sa...

Hei Annbritt! Ser du har vært i Fredrikstad og andre steder i norge. Jeg bor i Fredrikstad, selger skulpturer i en butik i Gamlebyen, var du der kanskje? Høres ikke bra og kopierer andres keramikk.
Ha en god dag ;))
Lisbeth.