tisdag 3 juli 2012

Ny design på XXXL lyktor på fot samt nattvardskollektionen!

Hej mina vänner..Har nu hjälp i butiken och det är nog tur det för igår slog vi kassarekord.Sambon som åkt på nått i ryggen va till kotknackaren igår nu har han gått flera veckor på sne..Han ser ut som han är gravid med en sne bakåtlutande stil för att inte tala om när han ska resa sig ur soffan..Men jobbar gör han och det är jag tacksam för..
Är lite på hugget för lite nya grejer (som om det behövs) Kunderna undrar titt som tätt hur många olika keramiker som gör sakerna som står på hyllorna och ibland tror dom inte sina öron när jag säger att det är bara lilla jag ;)Skissat och drejat men mönstren är påkomna för stunden..Dom stora blir skitstora och dom små mer säljbara om ni fattar prisbilden..he he
Nattvards kollektionen är klar och jag har fotat en del av den..Har flera kannor men jag tog den jag gillar bäst..Kalkarna väger nada så blir det när man monterar ihop 2 delar..Som ni förstår är ljuslyktorna ovan sprungna ur samma form som kalkarna..
Här ser ni hur det såg ut under själva drejningen (jäla blogger som krånglar med bildordningen)och när jag får ordning på mitt redigeringsprogram kommer det även en film på youtube snart..Det är nått med ljudet som försvinner när jag tar upp den i movie maker ..och ljud vill man ju ha ;))))             Ha en skön semester nu ni som har det !!



Inga kommentarer: