onsdag 15 augusti 2012

Formex 2012,Lunedet,och nyheter!!!

Hej gott folk ..Här duggar inte inläggen tätt men desto mer har jag att berätta;) .Här ovan ser ni hur brödburken blev..Den kan man ståta med på arbetsbänken..
Sen testade jag en variant på staplingsbara burkar till kylskåpet..Alltid ett problem hos oss med en massa som ligger huller om buller i plastpåsar..
Dessa blev riktigt bra med olika texter på locken..
Sen hade en kattkanna blivit kvar av den stora modellen och han blev goer..
Fler av dessa kommer...Alla olika just denna blev lite medeltidsinspirerad..I like ;))
I söndags blev det några timmar till Lunedet ett ställe jag aldrig vatt på.. Det lovades AUKTION..Vi kommer dit efter auktionen startat.DET GICK INTE att få titta på grejerna efter auktions start.Dom stod i en lada bakom utroparen..Lite surt..Men vi stod där en stund i alla fall.Så kommer det en RAUS kruka som nån ropar 50 spänn på och jag höjer raskt till 60:-..Då ropar den första 70:- och då slår utroparen direkt..FAAAN va arg jag blev för jag skrek hundra precis i slaget..Folk vände sig om och skakade på huvet..Det va säkert en uppköpare eller kompis som han sålde till..sånt tål jag bara inte..Då blir man lite nitisk..Undrar just hur detta redovisades ingen godkänd kassa så långt ögat nådde och det är inte OK idag...:((((
Vacker natur va det så man dånade i alla fall och vi hade gofika med oss ..Det fanns en gammal lanthandel kvar med intakt inredning där det såldes lite av varje ..dessutom 2 loppisar..I lanthandeln hittade jag en kollegas keramik krukmakargården drejat på 70talet..Kan säga att han har utvecklats sen dess :))))sista bilden är från en djurgård med små inhägnader där det gick getter höns åsnor och annat för barnen (och mig)..Fåret nedan säger att det är grönare på andra sidan och det kan jag intyga..Flytta till Kristinehamn va det bästa jag gjort på länge..Får sånna fina komplimanger varje dag den senaste sa-Jag har sett mycket keramik i mina dagar och har själv gjort lite saker men det här va det snyggaste jag någonsin sett!Sånt värmer;))) 





I Helgen är det formex och vi har katt & husvakt på plats i Kristinehamn.Så vi åker till Stockholm på fredag kväll.Vi har öppet som vanligt på fredag men på lördag den 18:e har vi stängt..därav !Passa på att bunkra upp innan fredag kl 18...
Lägg till bildtext

Inga kommentarer: