lördag 19 oktober 2013

Då fortsätter jag ett tag till då..

Ställde frågan och fick liiite respons..gött:) Så jag fortsätter bloggandet ett tag.Jag har gjort en ny film på youtube där jag drejar med förbundna ögon..Låter lite skrytigt ,eller hur.Vad vill jag bevisa ? Jo, mina elever undrar hela tiden hur jag gör.Då vill jag visa att allt sitter i känslan inte vad du ser eller hur mycket styrka du har ,utan känslan!Här ovan ser ni mig i min senaste skapelse..

Dessa fat ska nu brännas..Ska bli hängande tripplar..

Mer roliga klockfigurer med pendlande ben..Det blir både barfota och med högklackat..

Hade några tjejer inne i butiken idag..En av dom var förmodligen keramiker och ibland vågar dom sig inte in i verkstan..Dessa gjorde inte det.Det jag hörde då jag sitter med öppningar ut mot butiken var.Hur gör hon den här glasyren.Svaret hon fick från den förmodade keramiker-Den finns i nån katalog..VA menar människan-NÅN KATALOG..Jag blandar ALLA mina glasyrer själv faktiskt...Här är det inget färdigt inte..Nån ordning får det allt vara..Kan tillägga att 4 kunder oberoende av varandra stack in huvet och berömde mig idag..Löööve them..http://www.youtube.com/watch?v=v4iZh85Kwbk

4 kommentarer:

goej sa...

Sikke en god video... Og så hurtig du er, flot flot!

Anonym sa...

Ja, det var fräckt! Hu, nån skam borde hon ha i kroppen ;) Förstår att det är roligare när folk liksom ^ger sig till känna^då har man mer att prata om. Lite utbyte kanske. Kram Gunita

trädgårdsdrömmar sa...

Urnan du jobbar med på första bilden ser ut att bli läcker.Vad ska du har för färg på glasyren?
Kram/Gunsan.

Krukmakeri hemjord sa...

Alltid kul med utbyte ;)Gunita

Gunsan..Urnan ska nu skröjas.Så jag har inte riktigt bestämt mig för glasyren ännu..Är väldigt svag för den potatisfärgade som kan dra iväg lite hur som helst..:)