onsdag 1 juni 2016

Vi är även en inredningsbutik till viss del..

Hej på er..
Händer mycket nu när vi går in i högsäsong. Sambon har haft ryggskott som börjar bli bättre men som grädde på moset dragit på sig en förkylning med feber,hosta och snorande. Han är lite som Mowgli när Baloo smockade till honom just nu-Jag är stark som en björn! Verkligen superjobbigt när man inte kan hjälpa till..

Ovan fräck hylla till köket eller baren 695:-

Den skitfräcka "antika" anslagsrullen kostar 219:- och mugghållaren 329:- och den ursöta ugglan nedan 49:-
Tekannorna är mina och knopparna bredvid ugglan är mina..



Jättefin takkrona tyvärr inte många kvar ..bara 299:-
Våra sländor och fjärilar som ni kan sätta på ett regnfritt ställe hemma igen 39:-st .


För egen del är min skada i stort sett oförändrad. Tar en dag i taget och jobbar mina 25% . Vissa dagar jobbigare än andra. Nu kan jag bara vänta på beslut. Har drejat kortare stunder men jag behöver handikapphjälpmedel om jag ska klara allt för och efterarbete vilket jag ännu ej fått Försäkringskassan att förstå.Förvaltningsrätten kunde ta upp till 3 månader. Har trots allt fått en bra kontakt med min nya neurolog i Karlstad och jag hoppas hon förstår allvaret  i det som hänt..
Hittade detta
Benbildning av den bakre längsgående ligament (OPLL) är vanligast hos män, hos äldre, och i asiatiska patienter. Sjukdomen kan börja med milda eller inga symtom, men vissa patienter utvecklas långsamt för att utveckla symtom på myelopati . En korrekt diagnos genom att använda vanlig röntgenbild, datortomografi och magnetisk resonanstomografi fynd är mycket viktigt att följa utvecklingen av symptom och att fatta beslut om en behandlingsplan. När symtomen är milda och icke-progressiv, konservativa behandlingar och återkommande observationer är tillräckligt bra, men när symptomen på myelopati är närvarande och neurologiska symptom är progressiva, är behandling av valet operation för att lindra ryggmärgskompression. Kirurgisk behandling av OPLL fortsätter att vara kontroversiell. Varje kirurgisk teknik har vissa fördelar och nackdelar, och valet av operationen bör avgöras noggrant med olika överväganden. Patientens neurologiska tillstånd, läge och omfattning av patologi, livmoderhalscancer kyfos, närvaron eller frånvaron av åtföljs instabilitet, och den enskilde kirurgens erfarenhet måste vara en viktiga faktorer som bör beaktas innan operationen.
 Har förstått för länge sedan att man gjort ett ingrepp utan att ha erfarenhet eller gett mig möjlighet att välja då man kan vänta tills det är fara för livet innan man opererar  . Texten är tagen från en läkarforskning på området.


Inga kommentarer: