fredag 21 juli 2017

Förvaltningsrätten ,IVO och inbrott..det suger nu!

Lite nyheter på hyllan..Nudel/risskålar .Vill ha en egen infattning för pinnarna och slippa hålen i sidan.Man äter ju även soppa med pinnar har jag sett..Denna lite bredare bräm blev perfekt..


Gjort nya tekannor och muggar (se nedan) till vår nya restaurang Krongården i Kristinhamn. Dom har även fått en kaffeutbildning av sambon och ska servera i min keramik..Samarbeten är kul..


Mycket tråkiga saker händer med sorgebarnet  ..Ja det där med IVO skrev jag om i förra inlägget..Natten till onsdag hade vi inbrott i butiken som grädde på det förbannade moset..kostar mer än det smakar trots försäkring..Sen fick jag domen från Förvaltningsrätten angående handikapphjälpmedlet jag behöver för att kunna jobba mer självständigt i verkstan..Det blev AVSLAG..motiveringen är att jag ska bekosta den själv då den inte är specialanpassad.. Min jurist sa att det kan även bero på att dom tror jag är föremål för sjukpensionering och då vill dom inte slänga ut pengar på mig. NU måste jag få prövningstillstånd för KAMMARRÄTTEN vilket innebär att jag måste ha något nytt att komma med. KLURAR på det och tror att jag har det.Men jag har fått veta att det är SKITSVÅRT att få prövningstillstånd..Så kärringen har inte gett upp ännu..

Ja nu har jag fått skriva av mig lite..
Ni får ha en fin sommar..
Jag hinner faktiskt njuta av den oxå mellan varven..

Kram kram..annbritt

Inga kommentarer: