onsdag 25 oktober 2017

IVO beslut och lite annat..


Börjar med sorgebarnet denna gången..Idag kom det slutgiltiga  beslutet från Inspektion för vård och omsorg IVO som INTE går att överklaga..Inget ändrades från förhandsbeskedet jag fick i somras. Verkar inte ens som om dom läst mina tillägg.Står att allt är skött rätt och riktigt att jag fått en diagnos på diskbråck till slut
 Inte nog med att den diagnosen var felaktig man säger från IVO att läkarna har diagnostiserat rätt.Inte ett ord om min rätta diagnos  .

Jag har en vårdskada efter operation  som är konstaterad och jag är handikappad för livet .

Min neurokirurg på Uppsala akademiska neurokliniken kan fortsätta och experimentera med patienter som har ovanliga diagnoser.Men det är väl såhär dom vill ha det för efter årsskiftet kommer vi patienter inte kunna anmäla vårdskador bara klinikerna själva..Ungefär som polisen ska utreda sig själva.
Är jag bitter och ledsen ..Ja konstigt vore väl annars..
Glöm och gå vidare..säger någon..
Visst...problemet är att jag blir påmind varje vaken sekund om mitt tillstånd .


Påbörjade min mästarutbildning för 2 veckor sedan..Ska bli roligt och se vad det kommer ge i förlängningen..
Själva utbildningen är rätt allmän för oss krukmakare och är inriktad på företagande och marknadsföring..Mycket jag redan kan så mycket är repetition för egen del..Tur är att den är på distans och jag kan läsa när jag har möjlighet..
Nu börjar det likna nått..eller hur?
Det ringde på dörren häromdagen.Utanför stod 2 av mina f.d elever med denna blombukett. Vilka underbara människor det finns.Jag skulle ha den för att jag var en sån kämpe och ett föredöme för andra..
Tack ,tjejer..det värmde!

Inga kommentarer: