lördag 10 januari 2009

Utställning på Örebro slott 3-12 April

Nu ska jag visa min kapacitet.Jag har bokat Wasasalen på Örebro slott den 3-12 april..Tiden blir tight men det är då man gör stordåd.
Vi blir 3 st från Nora Eric Marcusson akvarell och Pia Nordlund textil samt lilla jag!Ni kan se Erics alster på http://galleridalhem.blogspot.com/
Läste en inspirerande artikel om Peter Dahl en av min favoriter i tidningen Latte idag.Han berättade där att han har inte varit så poppis i finrummen inte. Han hade en kritikerrosad utställning i stockholm och då helt plötsligt släpptes han in.Tänk att man kan göra så med en konstnär som idag får flera miljoner för en tavla. Han säger att det finns ingen bra eller dålig konst för det är upp till betraktaren vad den tycker..Där har han så rätt så rätt.Precis det jag kan känna med min keramik.Har så många som älskar den men inte kultureliten! Så det ska bli kul att äntligen få visa vad jag går för i stora staden Örebro!

2 kommentarer:

My Rådmark sa...

Yes, go go go!!!

Krukmakeri hemjord sa...

Ja nu ska dom få se..ha ha ha ...tack!