tisdag 10 november 2009

Översvämmning !


Dagen börjar bra med översvämning i mitt ler och pulver förråd.Har en diskbänk i verkstad som står i princip mitt på golvet och vatten och avlopp är draget av rörmokare med alla konstens regler under min stora torkhylla genom en vägg och in i ett dusch utrymme.Avloppet ligger synligt men ganska oåtkomligt.Haft totalstopp i det tidigare som bilden här visar och allt flöt(bilden tagen förra gången) .Då rann det ut vatten i ugns rummet.Idag höll det sig kvar i dusch rummet pga av dom höga kanterna men jag hade ställt in mina säckar med pulver á 50kg stycket i duschrummet .Dom hade dragit i sig en del vatten och säckarna är av papper.Började lyfta en säck puuuh det gick bra .Säck nr 2 sprack utanför och säck 3 inne i duschen .Det va bara att dra på sig gummidräkt sydväst och ta fram gummirakan.Denna gången satt stoppet i själva dusch silen och denna gången va det inte kaffesump för det har jag slutat hälla i vasken efter förra gången och trodde att nu va saken biff.Gissa va det var nu jo lera och sand,va förvånad jag blev*L*! Tog mig ett par timmar svärandes över att jag inte kollat avloppet då och då..Lär jag mig en ny läxa ,tveksamt! Ha ha ha ha.

2 kommentarer:

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Det var illa med allt vatten.
Det var tråkigt att du kanppt kan läsa min blogg.
Jag vill inte ha för mörk text men det inlägget var nog väl ljust.
Hoppas att det är bättre nu,kram Agneta

Rut och Signe sa...

Hej! Jag har faktiskt inte en aning om hur gammal symaskinen kan vara. Har haft den med på bloggen tidigare och frågot om någon har en aning om ålder på den men inte fått något svar. Den är i alla fall handdriven med vev så jag tror att den är från 1800-talets mitt kanske. Men som sagt ingent aning! Ser att du har fått hem lera, vankas jobb månne tro?