Hej mina bloggvänner!
Läs kommentaren från Guldgåvan själv i förra inlägget!
Är det inte underbart med människor som vidhåller sin rätt trots att KO säger nått annat!
Det är väl ändå jag som kund som får stå för konsekvenserna om jag tappar mitt dyrbara halsband om jag underlåtit att laga det!
Att man mejlar när man har en fråga till ett företag är lika vanligt som att ringa i dagens samhälle. Detta gör jag ofta då jag själv är låst till butikstider . Mitt första mejl var absolut inget otrevligt mejl utan bara en förfrågan om hur han tänkte lösa det faktum att han sagt ett pris och tagit ut ett annat! Svaret jag fick var inte direkt trevligt!
Citat ” Du behöver inte besvära dig med att komma in till min verkstad i fortsättningen” slut på citat ”
Sen reagerar jag starkt på kunder är ett arbetsmiljöproblem om de inte är glad och nöjda!
Att sen hävda att man har en gammal prislista och att det egentligen skulle ha varit ännu dyrare säger en hel om priserna jag fått i Örebro!
Man får nog skylla sig lite själv om man känner sig påhoppad när man beter sig så här!
Det är oxå väldigt underligt att få en kommentar från en ”Sabina” två timmar efter att jag aviserat om bloggningen när det finns en familjemedlem hos guldgåvan med det namnet! Jag säger inte att det för den skull är den Sabina men vad ska jag tro ?
Sen när man inte har mer förklaringar så går man till personangrepp! Vilket är helt irrelevant i sammanhanget . Men vill ändå lämna en kommentar!
Jag har fått utstå mycket skvaller och förtal. Mycket handlar om okunskap och avundsjuka. Man får inte vara duktig och driftig och speciellt inte i små städer. Jag har fått kämpa för mycket och till och med fått gått till Tingsrätten 4 ggr för att reda ut saker. Alla gånger har jag vunnit. Dom som förlorat pratar då ofta negativt om personen dom förlorat emot. Jag har också varit mentor för en som startade eget som snodde hela mitt koncept. Jag har fått kämpa för mina leverantörer som andra velat komma åt , och det kan jag tänka mig sprids som ”stoppade leverantörer” Är man inte insatt i hur saker fungerar så kan man kallas både det ena och det andra. Men det får man försöka leva med. Det finns alltid 2 sidor på myntet. Vill man stirra sig blint på den ena sidan så är man rätt trångsynt!
Sen Johnny/Guldgåvan tycker jag att du ska minnas rätt Vi var båda rätt överens om att det räckte med 2 agenturer på Kalevala i Nora. Jag hade tagit över min agentur av Bruksgården. Vad jag vet var du skogstokig när din granne började sälja Kalevala. Kalevala själva undrade också då den butiken inte köpte smyckena från genom dom! Vi talade faktiskt på telefon om hur vi skulle hjälpas åt med detta!
ha de gött Annbritt
7 kommentarer:
Hej!
Jag är så förbaskat trött på dig och din blogg.
Skvallrar och pratar skit om snart alla i Nora!
Vilket skitsnack att du själv skulle stå för konsekvenserna om kedjan gått sönder efter du varit hos guldsmeden.Det är många som inte längre besöker din butik pga dåligt bemötande, och du säger ju själv att norabor är inget att lita på.
Ja du Johnny
Dåligt bemötande det står du för!
Jag har dagligen kunder som är lyriska över mitt arbete och mitt trevliga bemötande*L*
Hahaha! Du kan ju inte ens hälsa på kunder (de få) som kommer in i din butik, Annbritt!
Är det inte dags att lägga ner snart? INGEN gillar dig och ditt beteende. Verkligen oproffsig på alla sätt och vis.
Norabo.
Även här i vår lilla stad, Göteborg, har vi det upplägget.
Att inte alla ska sälja samma saker.
Att en affärsidkare vill ha ensamrätt på att sälja viss produkter. är inget ovanligt, säljer själv mina alster på det sättet.
Inget konstigt med det.
Då man betänker att Nora är en liten ort, är det i mina ögon en ännu större anledning till att inte alla affärer har samma varor.
Hur kul hade det varit som kund?
Blir lite förvånad över att anonym ens läser den här bloggen om han är så trött på den!!
Det man inte gillar brukar ju normala människor undvika.
Tycker fortfarande att Nora är en trevlig stad att besöka.
Men jag funderar på om jag nu kommit på anledningen till att Maria Lang gillade den så mycket...*S*
Vill till sist säga till AnnBritt att fiskebåten fått mycket beröm!! *L*
EN önskan om en bra sommar
Marianne
Till anonym norabo..Om du tror att det hjälper guldgåvan att spy galla över mig så är du ute och cyklar.Sympatierna har haglat inne hos mig!
Du har förmodligen aldrig varit inne min butik utan är bara ute för att slänga skit..Du har ingen aning om hur mycket folk som besöker mig och min butik uppenbarligen.Hur ska man kunna få en uppfattning om det om man är inne 10 minuter.
Turistbyrån använder dessutom mig som ett starkt varumärke som lockar turister till stan .Jag har inte för inte varit kvar i Nora i 23 år..Skulle jag missa att hälsa på någon som kommer in så är det en på 100..Så det var väl du då ..ha ha ha
Kallar du det proffsigt att hävda sin rätt och hålla på och tjafsa som guldgåvan gjort istället för att försöka lösa problemet på ett smidigt sätt..Jag hade ALDRIG bettet mig så här mot en kund..och definitivt inte mot en butiksägare i stan..
Brukar inte publicera anonyma ej signerade kommentarer men gör ett undantag för denna !
Tja, vid det här laget vet vi alla vem den där anonyma skribenten är. Vilken vidrig och stygg karl. Var han mobbare i skolan oxå, månne tro?
Vi andra gillar din blogg och dina fina saker och läser din blogg för vi tycker du gör fina och roliga saker och vågar stå för dina åsikter.
Det måste vara frustrerande för en oseriös affärsman där han blir uthängd i ett medium, som han inte kan anmäla eller på annat sätt hota den utgivningsansvarige till att förändra sin utsago.
Det bästa sättet måste jue dock vara att reparera sitt rykte vara att fullgöra sitt åtagande, följa KO's rekommendation och sedan hålla käft innan han skämmer ut sig alldeles.
Som sagt Nora är en liten stad. Och ALLA i den där byhålan snackar skit, och skvallrar tamefan oavbrutet. Det inkluderar männen, om dom inte e värst t.om i många fall. Jantelagen regerar kan man väl krasst påstå.
Men sist jag kollade så kan jue denna lilla sak lösas ganska enkelt. Fri konkurens kallas det för. Ann-Britt, varför inte ta in samma varumärken och engagera en guldsmed för reperationer inne i Örebro. Och sedan låta tiden utvisa vem som har bäst kundbemötande. ;)
Skicka en kommentar