onsdag 15 juni 2011

kreativiteten flödar!


Många härliga kunder inne i butiken var dag.Vad som är jätteroligt är att så många gör intresseanmälan till höstens kurser hos mig.
Det finns en estet utbildning i Kristinehamn så det kan vara en av orsakerna.
Dom kurser jag tänkt köra är för både nybörjare och dom som vill förkovra sig.
Jag kommer ev dela upp det i kurser för dom som har lite basic kunskaper och som vill lära sig att seriedreja eller dreja stort.Sen är andra metoder intressanta där man jobbar med olika metoder för att tillverka saker.Drejning är inte alltid det som betyder att du kan bli en duktig keramiker finns många andra sätt och det ska jag lära ut.

Skulptur va det som fick mig intresserad av materialet för snart 40 år sen .Jag blandar tekniker friskt i mitt eget arbete och därav har jag en stor variation på min produktion.
Verkstaden kommer kunna ta emot minst 6 elever i taget.
Jag kommer att lägga upp kurserna så att man kör lörd-sönd-lörd eller lörd-sönd-sönd. Detta för att det ska bli 8 timmars pass dom 2 första dagarna och ett 4 timmars pass där man glaserar och färdigställer.

Låter detta intressant så hör av er!




1 kommentar:

sunpan sa...

Önskar verkligen jag bodde i närheten!! Jag hade blivit en given deltagare.(bor i jämtland) Du gör så fina saker. Jag hoppas kunna besöka din fina butik någon gång. Verkligen superfin!! Lycka till med allt!