fredag 3 juni 2011

ohhh va va tiden går fort.....


Redan gått en hel vecka till..
Här händer det saker..
Ny ugn från tyskland kommer på tisdag och då kommer även en gaffeltruck som kan lyfta försiktigt denna gången och nu tar jag in den genom ett av skyltfönstren som ska plockas ut.
Keramikverkstan har stått helt stilla för den krasch som min ugn blev utsatt för i hanteringen.Hade tänkt att bränna en massa öppningserbjudanden som nu blev liggande..
Hade dessutom renoverat den gamla ugnen och nu va alla element OK igen..Så spräcker man stenarna i den..
Vill dock lämna en stor eloge till flyttfirman som varit så hjälpsamma!


Detta blev det sista jag brände i min gamla ugn!

På baksidan på vårt hus har vi ett rum som vetter mot Varnan.Där har jag arrangerat upp ett fönster med den blå keramiken..
Alla mina båtar känns helt rätt här oxå*L*

Mormors skafferi har blivit i mitt gamla skafferi skåp från sekelskiftet..Kommer mer där*L*

Vi har bytt ut alla teburkar till enkilos därför får vi plats med många fler.Kan ni tänka er vad som händer när en sån här hylla ramlar ner..

Det gjorde den dagen efter vi satt upp den och lastade för tungt .Det va mitten hyllan som kom som en katapult..Sambon satte genast i molly och förstärkte med extra konsoler..Så om den inte sitter nu ,då vet inte jag hur man ska göra..

Lägenheten är så gott som klar där väntar vi ff på en tvättmaskin som vi blivit lovade denna vecka..Så nu är det lite krisigtklädfronten..

Kissen har funnit sig i att bli innekatt..Konstigt kan man tycka.Jag har sett en del utekatter men hur gör man om man bor på samma gård som ett dagis..he he ..Det va INTE vår katt som kissade där..eller*L*.eller talar om för kisse att det är fler bilar här och dom kör fortare här..

Work shops i verkstan blir det i höst ..
Anmälningarna haglar in..
Jättekul..
Kan bli en kurs för dom som vill vidareutbilda sig i avancerad drejning oxå!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Heej!
Oj här händer det saker! Vad flitig du är och vad glad jag blir för din skull med all uppskattning. Ja Krhmn-borna kan vara glada över att få besöka din butik sen och njuta av allt fint porslin!

Önskar dej fortsatt lycka till med allt!

Kramar

catrine sa...

Hej! Hoppas allting går jätte bra i den nya staden. Jag hade också velat börja på drejnings kurs, eftersom jag finner ett stort intresse för handgjord keramik. Förhoppningsvis någon gång får jag besöka din underbara nya butik. Önskar all lycka till!

catrine, v-ås.