lördag 20 december 2008

Lite funderingar!

Hade kunder inne i butiken idag som åkt från Karlstad med det stora utbudet med butiker till lilla Nora för att speciellt handla hos mig,jätteroligt!Vi kom och prata om att det finns sååå mycket presentaffärer i Karlstad men ingen som har en sån fantastisk karaktär som våran!Dom tyckte vi skulle öppna i Karlstad..mmmm lite sugen blir man!

Nu går det på sista versen vad det gäller julhandeln.Generellt verkar det som dom flesta tappat 30-40% och det är även i storstäderna.En stockholmare var inne idag och kunde bekräfta detta! Det var dock en artikel i NA/Nt i dag om Mariebergsköpcentrum som sa sig ökat 31% istället för att backa.Kan det vara nyhetens behag då för vem vill bara handla samma samma samma från alla stora kedjor..eller är det så att folk tycker det är skönt att vara inomhus*L*.

Vi har ett lågprisvaruhus i stan som marknadsför sig som att vara "billigast" Lite lurar man allt kunderna för jag har samma varor som dom till samma eller lägre priser! Vad får man då för service? Frågade en dam som precis kom därifrån om dom t.ex slår in paket.. det gör dom inte där får man slå in själv!! Ja då förstår jag ingen ting samma priser och ingen service..hmmmm Varför väljer man som kund en sån butik? Slog in hennes julklappar med både well,fint julpapper dubbla snören OCH ettikett..Vi tar inte betalt för kassarna heller!!!

Är det detta vi är på väg till..Stora blaffiga köpcentrum med mainstreambutiker och lågpris på kanterna utan service? tacka vetja små städer med små mysiga butiker med god service!

Imorgon ska jag ta mig en tur i Nora och handla det jag redan funderat ut att jag ska köpa.Jag hittar allt i lilla Nora

Förresten har vi Öppet på julafton 10-12............välkomna

Inga kommentarer: