måndag 1 december 2008

Nora kommun i ett nötskal!

Sitter och läser Nerikes allehanda där det är en artikel om en företagare i Nora kommun som fått luftfakturor på en tillsynsavgift.Beloppen handlade om dryga 10 000:-X 2.Detta var avgifter som kommunen debiterat för att dom skulle göra en inspektion.Inspektionen för förra gången blev aldrig gjord och då tycker företagaren att hon har en inspektion innestående.Men icke sa nicke.Kommunen kan debitera dessa enorma summor till småföretagare och sen skita i att göra jobbet OM DOM INTE HINNER som chefen uttryckte sig .Nu ska tvisten avgöras i tingsrätten .Helt helt otroligt hur en kommun kan bete sig på detta viset gång efter annan.Hur stora advokat kostnader får en kommun ha när dom anställda gör fel?Heja heja Monika Nordstrand på Älvstorps vårdhem ..Hoppas du vinner!!!!

Till saken hör den att jag själv blivit drabbad av kommunchefens totala inkompetens då jag för drygt 4 år sedan skrev på ett olagligt hyreskontrakt med kommunen.Då dom gjorde ett aktiebolag av sina fastigheter i samma veva som detta misstag upptäcktes så fick jag driva detta i hyresnämnden med advokat och för att dom förhalade och förhalade så blev jag blåst på flera månaders retroaktiv hyra som jag hade rätt att få tillbaka.Kommunchefen säger i och med att dom sålt till sitt eget AB så kan jag inte kräva nått av dom.Jag förlorade 160 000:- inkl advokatkostnader på kommunens totala inkompetens.Är det så här det ska få gå till???
Jag är en fattig kulturarbetare som inte har för stora marginaler så jag är rätt bitter!!!!!!

Inga kommentarer: