onsdag 10 juni 2009


Det här har varit bagaren på kungsgatan 19 gamla bud cykel
Den följde med i köpet när jag köpte bergsmans gården 1993.
Den fick följa med i flytten när jag sålde gården för 4,5 år sen.
Nu

står den i min trädgård som jag har mina
utställningar i varje sommar.
Den blev vacker med
gamla löklådor.



Detta stenparti är bredvid cykeln .Då det varit ett dagis var det mycket plattor
och det behövdes brytas av så jag bröt upp 4 plattor
och hällde i trumlade stenar närmare 20kg
Nu ska bara krukorna få
sina blomster!
ha de
annbritt

7 kommentarer:

Johanna sa...

Vad fint :)

Godnatt och sov så gott!

Galleri MochB sa...

Vilka härligt galna hönor :O) Och så mycket annat trevligt vackert du gör! Och vilken mysig butik du har. Ha en bra dag!
Kram Mia

Anonym sa...

Nice nice nice!! Gillar Din blogg och Dina bilder!

Agneta från Österlen

Rut och Signe sa...

Hej! Läste just lite mer noga i din profil och såg att du deltagit i drejmästerskap. Min goda granne och bästa vän heter Anna Lindell och har även hon tävlat ett antal gånger i Lidköping. Ni kanske känner till varandra. Jag har några av hennes produkter i min butik. Dina produkter ser mycket snygga ut och framför allt snygg/rolig design. Kul cykel för den delen. I dessa dagar när regnet häller ner har allt trädgårdsarbete avstannat samt byggandet av det nya växthuset så jag hoppas innerligt att det snart vänder. Trevlig helg - Marie!

Krukmakeri hemjord sa...

Jag känner igen namnet på din vän men har svårt att se ett ansikte ! Har aldrig sett hennes produktion heller då vi aldrig har med alster när vi tävlar! Du får hälsa henne och se om hon minns mig*L*
annbritt

Lilla huset på prärien sa...

Jo men det stämmer det! Två som säljer stengodslera eller? Jag vet att Mölle Krukmakeri köper mycket lera från dem. :)

Vilka underbara saker du gör! Nu ska jag kika vidare här på bloggen!!

Krukmakeri hemjord sa...

Det kan nog stämma .Brodern jag ej vet namnet på har tvillingar.Thomas själv bodde/bor i en stor mexivilla mitt i Höganäs på den tiden det be gavs sig..Thomas drejade alla senaps krus åt apoteket då!

*L*

Annbritt