onsdag 17 juni 2009

Vi ska till Hanhals utanför Göteborg midsommar!



Midsommarafton sommaren 2007 häll regnade det
när vi hade bestämt att göra en sågspånsbränning
i trädgården hos min väninna i Hanhals.
entusiasmen va hög sågspånet blött
och tiden knapp. Nedan ser ni resultatet.
Vi åker ner i år igen men denna
gången blir det ingen bränning.


Lager efter lager med nät emellan ..Sen tänder vi på
och tänder på om och om igen i regnet..
Tog ett tag innan det tog sig.Parasollet dog!


Bränningen tog med avsvalning 48 timmar!
Här river vi sidan på ugnen för att lättare kunna
plocka ur den!



Här är jag efter 48 timmar och ugnen är
ur plockad.Sakerna tvättas rena!



En av skålarna !


Min väninna älskar att spela kubb speciellt på
midsommarafton oavsett väderlek! Vi
har känt varandra i 39 år. Så
nästa år blir det jubileum!

Här nedan ser ni min väninnas underbara
humor!


Glad midsommar på er alla härliga
blogg läsare!
Ann britt

5 kommentarer:

Liten Bod sa...

Hej! Nu hade du tur, för jag bor bara en bit bort från det före detta krukmakeriet! Värmdö är jättestort, men som sagt, jag åker förbi där varje dag. Jag har flera alster från dem hemma, och beställde även lite specialare. Kanske skulle jag visa något på bloggen någon dag.... Nu hoppas vi på bra väder över midsommar! Kram, Tina

Galleri Dalhem sa...

Tack det samma !

Unknown sa...

Åh det låter som ett underbart sätt att fira sin midsommar! hihihi jag gilla din väns humor ler. Kram Petra

"M" sa...

å vad roligt....nora....dit vill jag åka...ska var fint...och du har ett arbete som alltid varit min dröm....jag jobbade med keramik i många år....men jag är inte keramiker....men drömmen hade ju varit att ha ett litet krukmakeri hemma i uthuset.....nora ska jag besöka en dag....ska se mej om efter din butik....kram

coyoteros sa...

sågspånsbränning ???,,som tog 48tim
tur att inte tar ut keramikern tar ut full kostnadstäckning,
antal tim + helgtillägg +ob och nattillägg ,skulle ju bli ganska dyrt för kunden,.
DET ÄR BARA ATT LYFTA PÅ HATTEN FÖR KERAMIKERKÅREN,OCH I NYTT LJUS SÅ TYCKER JAG HANDGJORD KERAMIK FAKTISKT INTE ÄR DYR I FÖRHÅLLANDE TILL KUNSKAPEN OCH ARBETSINSATSEN.

FESKEKYRKA OCH MASTHUGGET ÄR MINA FAVOURITER I GÖTEBORG,,TJOOO