lördag 8 augusti 2009

Idag har jag farit runt som en galning med gräsklipparen .Fick inte igång den i onsdags då en av grabbarna lovade klippa.Sonen flödade den gamla högen så den blev alldeles för blöt.Idag flög f**n i mig och jag skruvade loss filtret och petade lite.Uppenbarligen så uppskattade maskinen det lilla jag gjorde för sen hoppade den igång så snällt.Hann att klippa både baksida och framsida innan den började hosta och hacka.Uppenbarligen behövs det köpas in en yngre variant gärna använd någon säsong eller två. Om jag fick bestämma skulle jag asfaltera och måla trädgården grön. Är ingen trädgård människa och ser allt trädgårdsarbete som slavarbete och slöseri med dyrbar tid..Nu är det klippt och jag hoppas det växer s a k t a denna gången.Kanske ,kanske orkar maskinen med en klippning till i år*L*

Har lekt turist i min egen stad idag.Vi satt och tog en öl på uteserveringen som dom fixat till så snyggt utanför hotellet mot Storgatan.Riktigt lyckat då man sitter så man kan titta på folk.Kändes som att vara utomlands.Synd bara att den enda puben i stan inte ens kan servera en riktig bra ale, till sambons förtret!

Imorgon är det söndag och ännu har vi inte bestämt om vi ska ha söndagsöppet!

ha det gött
annbritt

1 kommentar:

coyoteros sa...

ja vet hur det är att jobba med krånglande grejer,,både tröttsamt och dåligt resultat,,rengöring eller byte av filtret brukar pigga upp motorn,startspray är åxå bra när motorn är svårstartad,,å i sommarvärme går ofta gräsklippare väldigt knackigt..
tips..om du tänker köpa en ny..så undvik dom billigaste varianterna..köp då hellre en begagnad kvalitets gräsklippare för samma peng...