onsdag 25 augusti 2010

Katastrof !!! Noramarknad och möte med nora politiker!


Nu har det hänt som inte får hända!
Ugnen fullpackad med sista bränningen till Noramarken orkade inte upp i temperatur .Jag var tvungen att avbryta bränningen efter 16 timmar..Så nu är det bara tur om jag kan rädda något i den!Blev smått tjutfärdig!!
Ska det hända så ska det hända nu..Det kommer ta minst 14 dagar att få den reparerad,snacka om stressmoment!
Tidigare i min förra lokal hade jag 2 ugnar så om en gick sönder hade man i alla fall en ugn som va OK. Nu är man hur sårbar som helst..
Som ni förstått i mina inlägg så är det
Noramarken
i helgen.
350 knallar är på plats så det är knökfullt på alla gator i centrala stan.Brukar komma sisådär en 30 000 besökare varav 75% kommer på lördagen..
Ingen får bli sjuk och ugnar får inte gå sönder..
Nu är det sista chansen att ta in pengar för vintern för sen dör Nora .
Ska på ett möte med politikerna i stan imorgon kväll om kulturlivet och vad dom har för avsikter med detta.Mötet är öppet för alla och det kommer säkert många från vår förening KAN "kulturarbetare i Nora".Jag är en fegis i sånna sammanhang men jag ska dit och lyssna*L*Jag har massor av saker jag skulle vilja fråga men inte i en debatt...hövva

kram

8 kommentarer:

klineola sa...

Oh no, I'm sorry.

Gudrun sa...

Stort lycka till får jag säga. Hoppas det blir ett bra möte och att du får ordning på ugnen.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kära vän så tråkigt för dig. Oj oj oj vilken katastrof. För många år sedan gick jag en studiecirkel (keramik) och vi fick åka på studiebesök till en duktig keramiker. Precis den kvällen, när vi steg in genom dörren stod hon där och nästan grät, hennes ugn hade fått spel och temperaturen blivit alldeles för hög. Allt var i princip en stor klump. Så mycket arbete till spillo. Hoppas du kan rädda något!!
Kram,
Regina

coyoteros sa...

låter hur träligt som helst,,inte bara att ugnen pajat,,utan åxå tidpunkten,,,,,kan inget om ugnar,men det måste ju vara svårt att ha koll på när den ger upp,,en motor eller en dammsugare ger ju hörbara varningssignaler,,så man får chans att åtgärda,,,finns det ingen garanti eller service på så dyra saker?? eller åtminstånde nån som kan mäta upp och kolla hälsotillståndet på ugnen ibland.....sånt här är inte kul..

gå du till mötet å säg din mening..det enda man behöver vara rädd för, är sin egen rädsla..0ch den har sällan nån rationell grund,,,finns säkert ett helt gäng där som tycker det är obehagligt att tala inför publik..

Atelje Skärvan sa...

Tråkigt,det är alltså dags att byta elementerna.
Tur att det var en skröjbränning.
Hoppas att du får klart dina saker.
Kram Agneta

trädgårdsdrömmar sa...

Vilken sabla otur att det skulle hända just nu.Men det är en sån där typisk sak som händer.Önskar dej lycka till ialla fall.

Marie//Tekla Maräng sa...

Nej.Det är ju mer än tråkigt när det är marknad och allt och som du skriver sen går Nora i vinterdvala.
Det är ju så otroligt mycket tid och energi som du har lagt ner. Hoppas att något kan räddas...

Spännande med möten men man öppnar ju tyvärr inte sin näbb om det blir för många. Kan du inte skriva ner dina tankar och ge dom den.
Hoppas att möten ger dig en hel del och lycka till.
Kramar:)

Min Skattkammare sa...

Nämen.....fy så stressad jag skulle bli! Men du är ju så otroligt produktiv (har sett i butiken, fast det var längesen) så du har säkert ett lager på lur....;o)
Skogsturen såg riktigt härlig ut, där kan man bara vara......så ljuvligt.
Jag tror att det gjorde susen på vädret......att hålla "tummar och tår"...det blir nog bra på bloggmarknaden.
Man bockar och bugar!
:o)