onsdag 18 augusti 2010

Lite nytt från drejskivan!


Hej på er!
Nu har jag tömt en ugn till!
Inte helt nöjd med allt för ugnen börjar bli sliten och denna gången har den blivit lite överbränd.När detta händer så blir en del glasyrer väldigt rinniga och jag får spätta loss dom från mina sättplattor vilket resulterar i att min plattor blir sämre och sämre..En platt investering är stor för en fattig krukmakare..Elementen är boven för när dom blir slitna så värmer dom mer och då är det snart dags för ett byte av dom oxå..vilket är en ännu större investering..Jag har dock lärt mig att linda tråden själv och skiftar dom vilket blir billigare än att anlita folk som gör jobbet.
Önskade att man hade nån sponsor som ramlade ner ifrån himlen rakt i huvudet på mig..Men det är väl bara en önskedröm*L*
Mardrömmen är väl när ugnen pajar helt en ny kostar 150000:-!

En av dom lyckade sakerna är denna nya storlek på lykta.Ny glasyr och nytt mönster!

Nygammal bestickkruka..lite mindre och med öron..dränage i botten såklart!

Här i vitt för dom vita människorna*L*

En gammal goding.
Framtagen som företagspresent till våran världsberömda toalett tillverkare i Nora..Dom gav bort den med.....godis!
Den blev poppis nu i sommar hos turisterna!
På tal om turisterna!
Var har dom tagit vägen?
Är det vädret?

Kram

3 kommentarer:

eWa sa...

Hoppas din ugn klarar sig ett bra tag till ! Lyktan är jättefin och godispottan är riktigt kul !
Ha en bra vecka
Eva

Suss sa...

Hej, var låg din butik i G-stad? Hette den också Hemjord?
Fina grejer igen, trots att du är missnöjd med ugnen. Trist när tingen man använder inte gör som man vill.
Bestickburken var jättefin, undrar om jag behöver en ny???? KRAM

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej!
Första gången jag är här och tittar runt. Vilka helt underbara saker du tillverkar.
Är redan kär i lyktan!
Vad synd att det är besvär med din drejskiva och kanske även värmen, hoppas att det löser sig på bästa sätt.
Hit kommer jag gärna igen.
Ha det gott!