måndag 5 april 2010

Helgen försvann som en avlöning!


Hallå där ute!
Helgen har bara rasat iväg. Är inte bortskämd med ledigheter så man har verkligen försökt att både vila och hitta på kul saker!
Våra vänner Erik och Pia på Galleri Dahlhem har pratat om alla dessa fåglar många gånger och nu var jag för första gången i mitt liv Vid Tysslingen igår.
Herregud va birdis...precis överallt dom kom in som stora jetplan och landade på sina jätte paddlar!
Jag gick omkring där i mina skinnboots och kände mig helt utanför..Där kom man i gummistövlar om man skulle kunna ta sig fram i lervällingen..Jag måste ha sett ur löjlig ut!
Det va en underbar utställning i Galleriet men akvareller av Stefan Gustafsson. www.stefan-gustavsson.se
Hade råd att inhandla några vykort*L*

Tog ett foto på en tjej här nedan ..tyckte kontrasten va så härlig med det stora objektivet och hennes lilla mobilkamera!

Idag har vi varit i Eskilstuna.Vi blev dit lurade av att det skulle vara en EU-Marknad med en massa mat.När vi kom vid 12 tiden va hälften hopplockat redan fast det skulle vara öppet till 16.
Blev en fika på ett café i gamla delen av Eskilstuna..En helt underbar miljö. Vi käkade räkmackor med färska räkor mmmm!

Jag fick ett 1500 bitars pussel av sambon som han tyckte vi skulle hinna lägga klart i helgen ..Kan säga att det är bara 10% klart
ha ha ha ha ! Men vi kämpar på*L*





4 kommentarer:

Birgitta sa...

Ser att helgen av skön för dej. Vad mycket svanar du har på bilderna från Tysslingen. Har aldrig varit dit för att titta på fåglar, däremot var jag dit och när det var trasmattans dag i somras. Dålig stil att plocka ihop före tiden som är utsatt på något.
Men jag vet hur det är på hantverksmässor också. Det är alltid några som inte kan vänta sista timmen utan börjar plocka ihop. Så ska det ju inte vara.
Nu får du ha det så gott.
Kramis Birgitta

Anonym sa...

Hello!
Vilken häftig utflykt. Själv har jag aldrig kollat in några fåglar, man kanske skulle prova nån gång! Bilden du tog är skojig =)

Väntar så med spänning på muggarna, de befinner sej i Sthlm just nu, tänk vilken resa de får göra innan de hamnar på ön haha.

Läste om gardinerna i märket pijazz, gör inte de även kläder? Underbart vackert är det i alla fall...

Må så gott
Kramis

Krukmakeri hemjord sa...

Pijazz har kläder oxå ;))
Du hittar dom hos bloggen östergården som ligger i min blogglista!

Anonym sa...

Hej Annbritt!

Jag har aldrig bloggat förr så jag vet inte riktigt hur man gör :)
Hoppas att detta blir "rätt" :)
Det var som vanligt lika spännande och kul att få besöka din fantastiska butik!
Nu har jag bland annat 5 ljusstakar, tre små Örebro Slott kopior i olika storlekar samt mycket annat från din butik! LYCKA TILL önskar Maria från Uppsala-Knivsta!